Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '10

 
Kategori
Şiir
 

Nedim Orta anısına (1) Doğu

Nedim Orta anısına (1) Doğu
 

Aralık 1974 sayı:2 aylık sanat ve düşün dergisi ÇAĞ adlı dergiden alıntıdır.

DOĞU ACISI

Uygarız uygarız sevincimiz az

Ayırmışız doğuyu batıdan batıdan

Oysa uygarlık doğsun istiyoruz doğudan,

Doğuda yoksulum, uykulu ve de umarsız

Doğuda dilim başka, giysilerim, evim

Boğulmuşum yörem karanlık, unutulmuşum

Acıkmışlığım bir somun ekmektir salt

Hava, sudan gayri bilmemişim

Tren ne, uçak, yol?

Bir sigara içimi ötemde diyorum

Doğu düşüyor usuma gözleri yaşlı

Doğu yelkensiz sandaldır, küreksiz

Mutsuzluğa akıp giden

Koşamaz çocukları doğunun

Dengesiz düzen dengesiz

Sayrılıkları onmamış daha

Akıp giden yıllarca.

Nedim ORTA


Ne güzelde bir tesbit yapmış şair, yaptığı tesbitte katedilen yıllar boyu bir apa boyu yol olsa, bende şiirin günümüzün halen değişmeyenlerini değiştirilemeyenlerini tamamlamak isterim bir oğul olarak;

DOĞU' RAMADIKLARIMIZ

Sene 1974 Doğu Acısı

Gün be gün, sene 2010 Doğu Acısı

Yaşanan, yıllar boyu acıların bitmeyen sancılarında

Gidilen yollar mı olmuş yolsuzluklarda

Ellerinde taş kesilmiş oyunlar çocuklarda

Varılan hedefler mi olmuş hedefsizliklerde

Dengeler mi değişmiş yoksa dengesizliklerde

Yaşanıyor acılar yitirilmiş yıllarda, hala sancılarla.

Emin ORTA

 
Toplam blog
: 28
: 920
Kayıt tarihi
: 16.06.10
 
 

Merhaba ben 1965 doğumlu Nedim ORTA oğlu Emin ORTA. Milliyet Blog' a yıllar önce birşeyler yazmaya..