Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '21

 
Kategori
Blog
 

Nehrin Dönemeci

    Kartı bulduğumda 20.07.2021 tarihiydi. Salı günüydü. Bu yazıyı kaleme alırken bundan tam 6 yıl önce belki de daha fazla şu anda içimde olan Afrika aşkı hala aynıymış. Hala bu konuda uzman olmak istiyorum ve hala bu konuda üzülüyorum.

Şimdi sizi 6 yıl önceki günlüğüme götürüyorum.

  Saat 12.15, 23 Nisan 2015. Günlerden Perşembe. Şu anda V.S Naipaul’un Nehrin Dönemeci (A Bend in the River) adlı kitabını okumaktayım. 168. sayfadayım ve 8. bölüme geçtim. Kitap benim hislerimi o kadar iyi anlatmış ki bunları yazmadan edemezdim. Bu yazım yayınlandığında hangi gün, yıl ya da ay olacak bilmiyorum. Ama lütfen o gün hislerini paylaş. Kaç yıl geçmiş olursa olsun yaz lütfen. Sana güveniyorum.

   Salim kendini basit bir insan olarak tanımlayan bir satıcı. Başta biz onu deniz kıyısında oturan biri olarak tanımlarken, ailesinden ve yaşadığı ortamdan uzaklaşmak için gittiği nehrin dönemeci denilen bir yerde buluyoruz kendimizi. Kendini burada değerli görüyor sonuçta daha görgülü bir yerden gelme biri ama zamanla kaldığı yer kasaba oluyor ve gerçekten tahsil görmüş kişiler ile kendini yarış içinde buluyor. 

Aslen insanların anlattığı Afrika ile gerçekte olan Afrika arasındaki ikilem!

   Yeni başkan yeni bir kasaba yaratır ve oradaki insanlar adamın dibidir tabiri caizse. Onlar kültürlü, okumuş ama Salim’in kaldığı yer kendi halinde insanlarla dolu hiçbir şeyi sorgulamayan, karınlarını doyurmanın ve hayattaki günlerini huzur içinde geçirmenin derdinde olan insanların yaşadığı bir çeşit köy.

Asıl soru: Gerçekten etliye tuzluya karışmayalım mı yoksa sorgulayalım mı!

   Salim de benim gibi belki de. Bende kazandığı bursun belgelerini hazırlamak zahmetinde bile bulunmadığı için gidememiş birisiyim. Bahaneler arkasına sığınmayı çok severim. Salim de arkadaşında olan hırsa biraz sahip olsaydı her şey değişebilirdi ama hayata olan bakış açısı ve bilgisi de bir o kadar geri olurdu ve hayata at gözlüğü ile bakmaya devam ederdi. Daha devamını okuyamadım bilmiyorum ama bence Avrupa’ya gidecek ve her şeyin hayal ettiği gibi olmadığını anlayacak.

Şimdi gelelim sadakat mi eğitim mi? sorusunun cevabına

   Ferdinand, hocamdan duyduğuma göre sadık kalacak ama yanında baktığı çocuk Metty ona ihanet edecek.  Eğitim eşittir Ferdinand, Sadakatte Metty olmalı çünkü onun yanında ona sadık olduğunu göstermeye çalışıyor. Görünmek ve olmak çok önemli. Ferdinand ise eğitimin neden bu kadar önemli olduğunu gösteriyor bize.

   Bende şu an Avrupa delisi biri olarak oraya gidip hayal kırıklığına uğramaktan korkuyorum. Gezmek tamam da ya yaşamak uzun yıllar orada yabancı olduğunu hissetmek korkutucu geliyor.  Kitabı bitirince devamını göreceğim gibi gözüküyor.

   21.07.2021 22. 00 : Çok karmaşık gibi görünüyor değil mi? Cümle yapılarım gerçekten çok anlamsız. Kendime haksızlık etmem ama o zamanlar daha yeni yeni başlamıştım yazmaya. O zamandan bu zamana neler mi değişti? Yurtdışına çıktım. Korktuğum gibi olmadı. Orada kendimi hiç yabancı hissetmedim. İyi ki gitmişim ve bu deneyimi yaşamışım. Hala Afrika çalışmaları yapıyorum. Kültürel Çalışmalar benim gelecek projem. 6 yıl benden hem çok şey götürdü hem de çok şey kazandırdı. İyi ki asla vazgeçmeden yazmaya devam etmişim. Tüm bu notlar ben öldükten sonra da ortaya çıkabilirdi ve eminim ki kimse yayınlamazdı. Çöp kutusunda yerini alırdı.

   Asla vazgeçmeyin. Her zaman başarısızlıklar sonrası yeniden başlayın. Başarısızlıklar bir gün yerini başarıya bırakacaktır. Emek verilen her şeyin sonunda bir tomurcuk göze çarpıyor. Ben 2021 yılında her şeyi geride bırakarak yepyeni bir başlangıç yapma cesaretini gösterdim. Yukardaki satırları yazdıktan tam 6 yıl sonra. Ağaç değiliz. İstediğimiz zaman istediğimiz yerde yeni başlangıçlar yapma özgürlüğüne sahibiz.

Sonuna kadar vazgeçmeden devam …

 

 
Toplam blog
: 57
: 280
Kayıt tarihi
: 18.07.15
 
 

1992 yılı İstanbul doğumlu. İlkokulu İstanbul'da okudu, ortaokulu ve liseyi Edirne'de bitirdi. Kara..