Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '21

 
Kategori
Edebiyat
 

NEM ALACAK FELEK BENİM

 

Hasan Turan boynum bükük

Yapraklarım dünden dökük

Felek vurdu bağrım sökük

Nem'alacak felek benim

          Hasan Turan

Tutsaklık günlerimde soluksuz okuduğum adı geçen yapıtı, oldukça empatik buldum. Okurken adeta yaşadığım oldu. Acım acım içim acıdı! Halil Atılgan’ın kaleme aldığı notlarıyla tırnaklayarak okumaya ilgi duyan değerli okurlarıma sunuyorum:

“ Onun bahçe duvarı yokluklarla örüldü. Duvarın her taşında yokluk, harcında kara kaderin kumu çakılı vardı. Gün görmeden göçtü gitti bu dünyadan. Felekle kavgası hiç bitmedi. Ölürken de: ‘Coşkun akan ırmaklarda değirmenim mi oldu. Tarlam yok, takımım yok. Dalım yok, budağım yok. Balım yok peteğim yok. Urbam yok, odunum yok. Yâr mi verdin. Mal mı verdin. Susadıkça kar mı verdin. Verdiğin hep belâ, dert, keder oldu. Eyyyy felek bundan sonra sana eyvallahım da yok. Benden alacağın da kalmadı. Canımı da alıyorsun. Daha nem kaldı ki. Bunca yıldır yokluklarla boğuştum. Züğürt doğdum, züğürt gidiyorum.’ Dedi. Felekle kavgasını bitirdi. Hayatını ‘Nem'alacak felek benim’ diyerek anlattı. Sonra döküldü kafiyeler. Kuş oldu, dizelerine kondu. İşte Hasan Turan’ın dörtlüklere yansıyan hayat öyküsü:

 

Bir giyimlik şal mı verdin

Bir tutacak dal mı verdin

Tükenmeyen mal mı verdin

Nem'alacak felek benim.

 

Dedi boyun eğ hükmüme

Belâ verdi küme küme

Ferman okudu köküme

Nem'alacak felek benim.

 

Ne değirmen ne taşım var

Ne devletli bir başım var

Ne de bir tek gardaşım var

Nem'alacak felek benim.

 

Bir okkacık yağım mı var

Bir dönümcük bağım mı var

Bir derdime bin dert ular

Nem'alacak felek benim.

 

Yandım yandım kar mı verdin

Ekşi tatlı nar mı verdin

Sarı saçlı yâr mı verdin

Nem'alacak felek benim.

 

Hasan Turan boynum bükük

Yapraklarım dünden dökük

Felek vurdu bağrım sökük

Nem'alacak felek benim…

 

Diye yazıldı mezar taşına. Kendi gitti adı kaldı, sevenlerinin kalbine gömüldü. Dünya durdukça o da: "Nem’alacak felekle benim" diyerek bizlerle birlikte yaşayacak.”

***

Kimi kitaplar, içselleştirilerek okunur. Ya da anlatılmaz, yaşanır. Nem Alacak Felek Benim adlı yapıt da o türden özenle kaleme alınmış olan özgün bir çalışmadır.

Evet, Araştırmacı yazar, dostum ve uğraştaşım Halili Atılgan’ın yapıtı Bir Türkünün Öyküsü, Gülnar Yayınları Sahibi Ramazan Sarıtaş’ın Ankara’dan kargolamasıyla bana ulaştı. Teşekkür ederim.

                  ( Kitap isteme adresi:Gülnar yayınları Ramazan Sarıtaş Tel: 0532 375 60 88)

 

*

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..