Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '08

 
Kategori
Kültürler
 

Nenemin Ömmöm Helvası :) :)

Nenemin Ömmöm Helvası :) :)
 

Sanıyorum, renginden dolayı "ömmöm helvası"adını çocuklar koymuş..:)


Yemek tarifi yapan MB yazarlarına arada bir, ben de katılayım istedim.

Ülke sorunları, kişisel sorunlar içinde boğulurken arada bir; gülümseme, nefes alma,yaşadığımızın bilincine varma gereksinimi duymamız, son derece doğal...

Eşim ve ben köken olarak Burdur’luyuz.Ben Antalya doğumluyum, Çocukluğum da Antalya’da geçti.Bu yüzden Burdur’un yöresel tatlarını, ancak rahmetli anneannem sayesinde tatmam ve tanımam mümkün oldu..Eşimin çocukluğu orada geçtiği için o daha iyi biliyor.

Saç böreği, katmer, hamursuz, pekmez pestili ve sucuğu, ceviz ezmesi, haşhaş helvası, hemen aklımıza gelenler.

Bu arada, doğum yerim ile ilgili bilgi vererek birkaç satırımı buna ayırmak istiyorum. Antalya’yı bilenler Yenikapı’daki Foto Fenniyi de bilirler. İşte onun arkasında, 54’ün Ekim ayında “hacı hanım” ın evinde dünyaya gelmişim. Dördüncü sınıfa kadar da Dumlupınar İlkokulunda okudum.Çok sayfalı nüfus cüzdanımda doğum yerim, Antalya yazılı idi. Nikah işlemleri sırasında eşim Burdur’daki kütükte doğum yerimin Burdur olduğunu görünce bana “ hani sen Antalya’da doğmuştun” demişti. Biz 3 kardeşiz. İki ağabeyim Burdur doğumlu.Nüfus memuru benimkini de yanlışlıkla Burdur yazmış.Dolayısıyla yeni nüfüs cüzdanları çıktığında doğum yerim Burdur olarak kayda geçmiş.

Pekmezle yapılan tatlılardan biri de pekmez peltesi. Geçen gün yaptım.Önce onun tarifini vereyim:

Malzemeleri:

1 su bardağı pekmez

3 su bardağı su

1 su bardağı şeker (şekerli severseniz biraz daha fazla koyabilirsiniz.)

5 çorba kaşığı (tepelemeye yakın) nişasta

Yapılış:

Bu malzemelerin hepsini tencereye koyun.(Şekeri pişmesine yakın koyarsanız daha iyi olur.) Nişasta olduğu için, devamlı karıştıracaksınız, hafif veya orta ateşte.Kaynamaya başlayınca şeker ilave edin. 10 dakika kadar kısık ateşte karıştırmaya devam edin . Ocaktan indirdikten sonra kaselere veya borcam tepsisine dökün.Biraz soğuyunca üzerine dövülmüş ceviz serpin..(borcama dökerseniz, soğuyunca kesip o şekilde servis yapabilirsiniz.)

Gelelim nenemin ömmöm J helvasına........

Bu helvanın isminin kaynağı hakkında henüz bir bilgiye ulaşamadım.Sanırım bu helvayı genelde nenelerimiz yaptığı için böyle bir isim konmuş..

Malzemeler:

2 hapaz pekmez (2 su bardağı)

1 hapaz un

½ paket margarin

½ hapaz ceviz

( Burada söz edilen HAPAZ , yöresel bir ölçü birimi olup, genelde bir avuç dolusu anlamına gelir J J )

Yağ, bir tavaya konularak eritilir.Üzerine un konulur ve tahta kaşıkla karıştırılarak un pembe renk alıncaya kadar kavrulur (Bu helvanın sırrı bu kavurmadadır.Normalinden az veya çok kavurmak tadını bozabilir.)

Kavrulan unun üzerine pekmez dökülür ve iyice karıştırmaya devam edilir.Helva kıvamına gelince ocağın altı kapatılır.Tavanın kapağı kapatılarak 5-10 dk dinlenmeye bırakılr.Daha sonra tabaklara konur ve üzerine ceviz serpilerek servis yapılır.

Aslında servis yapmaya gerek yoktur.

.(Çünkü nenelerimizin yaptığı bu helvanın kokusuna gelen çocuklar, helvayı servise gerek kalmadan tavadan yiyerek bitirirlerJJ

Afiyet olsun..............

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..