Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '13

 
Kategori
Deneme
 

Nerede Çocukluğum nerede o On Kuruşluk eğlencelerim

Nerede Çocukluğum nerede o On Kuruşluk eğlencelerim
 

nerde şimdi o on kuruşluk eğlencelerim


Çocukken misket oynardır kendime güvenim çoktu, kazanacağım hissi çoktu çünkü çocuktum daha kazanırdım da bazen, bazen de kaybederdim tabi ki kaybedince daha da hırslanırdım giderdim bakkala cebimdeki tüm parayla misket alır, yine oynamaya başlardım kazanmalıydım ben kaybetmek olmazdı ki ağlardım saatlerce kaybettiğim misketler için halbuki nerden bileyim büyüyünce keşke milyonlarca misket kaybetseydim diye yalvaracağımı dedim ya çocuktum ben. Her gün güneşliydi bana koşardım akşam ezanına kadar sokaklarda arada bir parça ekmek birazda su yeterdi bana fazlasına ne hacet, her bulut pembeydi hem de tozpembe kimi kuşa benzerdi kimi tavşana kimi de güzel bir çiçeğe dedim ya çocuktum temizdi zihnim kötülük neydi nerden bileyim. Günahlar içinde günahsız meleklerdir çocuklar büyüdükçe aldanan büyüdükçe aldatılan masum melekler, on kuruşum vardı cebimde sanki dünyanın en zengin insanıymış gibi yürürdüm bakkala kapıdan içeri girerdim sert bir şekilde koyardım parayı masaya bana on tane misket biraz da leblebi tozu ver amaca, dünyalar benimdi o an o on tane misket hazinem leblebi tozumsa yegane eğlencemdi.

Arkadaşlarımla otururduk bir ağaç dibine üstümüzde güneş havada tek pürüz yok berrak doldururduk ağzımıza leblebi tozunu ve başlardık konuşmaya leblebi tozu olurdu üstümüz başımız ne güzel eğlenceydi o öyle on kuruşa şimdi milyonlarım olsa ne fayda ne o eski masum çocuk hayatta ne de leblebi tozu püskürtecek dostlarım var yanımda. Neyse leblebi tozunda bulduğumuz o eğlenceyi devam ettirmek için koşardık misket oynamaya tabi üstümüz başımız leblebi tozu, toprak e bunun sonunda anneden dayak yemek var temizlerdik üstümüzü o temiz ellerimizle sonra kaldığın yerden devam miskete, sen vurdun ben vurdum sen aldın ben aldım derken geçerdi saatler güneşin altında o tatlı heyecan o mutluluk o hırs o kazanma hissi şimdi yok hiçbir oyunda dedim ya milyon dolarlarım olsa ne fayda ne o eski masum çocuk hayatta nede o heyecan o tat var hayatta. Çocuklar günahlar içinde yaşayan temiz melekler büyüdükçe aldanan büyüdükçe aldatılan masum melekler. Misketi de oynadık oldu mu sana akşam ah ezan okunuyor geç kaldın koş eve koş da ceza alma, aman üstüne de dikkat pis olmasın azarlanma ah masum çocuğum masum çocukluğum benim neredesin nerede, bırak yaşamayı seni hayal meyal hatırlar oldum aslında dünyada değil suç ruhlarımız hep çocuk kalsa, o zaman her zaman misket zevk heyecan verir bize ancak o zaman leblebi tozunda dahi yakalarız eğlenceyi…

M. Semih KURU

12.02.2013 01:41

KULLAR

 
Toplam blog
: 75
: 309
Kayıt tarihi
: 26.01.13
 
 

" Terra : Yeni Dünya " kitabı yazarı... Bilim kurgu hayranı ... ..