Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '15

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
556
 

Nevşehir Devlet Hastanesi’ne teşekkür ve eleştiri

Nevşehir Devlet Hastanesi’ne teşekkür ve eleştiri
 

 

Başka bir kentten gelince,  yaşamaya başladığınız yerle geldiğiniz yeri kıyaslamak daha kolay oluyor. Artıları, eksileri kolaylıkla saptayabiliyorsunuz.

Konu sağlık. Yaklaşık bir ay önce yerleştiğimiz ve yeni yeni alışmaya başladığımız Kapadokya’da, sürpriz bir sağlık sorunuyla karşılaştık. Avanos’ta rahatsızlanan annemi, en kısa sürede Nevşehir Devlet Hastanesi’ne yetiştirdik. Hastamıza ‘acil servis’te hemen müdahale edildi; muayenesi ve tetkikleri olabildiğince kısa sürede tamamlandı.

Annem kısmi felç geçiriyordu.

Nöroloji servisine yatırıldı sonuç olarak. Servis personelinin iyiliği kadar, bir hekim dikkatimi çekti. İki hafta sonu geçirdik söz konusu hastanede ve Uzm.Dr. İbrahim Salman, her gün olduğu gibi, cumartesi-pazar günleri de aynı özenle hastalarını takip ediyordu. Yeni mezun bir hekimin idealizmini gördüm, bu deneyimli hekimde. Zor durumda getirdiğimiz hastamızı iki hafta içinde kısmen yürüterek çıkardık hastaneden. Kendisine(Dr. İbrahim Salman), hastamız taburcu olurken teşekkür ettim. Buradan, hem kendisine hem de servis personeline bir kez daha teşekkür etmek isterim.

Nevşehir Devlet Hastanesi’nde annemin kaldığı sürede, ben ve eşim de periyodik kontrollerimizi yaptırma fırsatı bulduk. Ve ilginçtir ki, gittiğimiz her bölümde(poliklinik) hep iyi davranışlarla karşılaştık. Tanık olduğum sürelerde herkese iyi davranılıyordu. İlk kez bir hastaneden bütünüyle hoşnut olmuştuk.

Böylesi iyi izlenimler edildiğim hastanede, bazı polikliniklerde temizlik konusunun aynı özenle takip edilmediğini(pis diyemem ama) belirtmeliyim.

Bir de yine bazı polikliniklerde hasta bekleme alanlarındaki tuvaletler kilitli tutuluyor; sadece personel girip-çıkıyor ve kilitliyorlar. Genel bir durum değil, sanki bir işgüzarlık örneği bulunsun istemiş birileri. Bu bir tahmin elbette.

***

Hastaneye her giriş çıkışta kantin dikkatimi çekiyor, ihtiyacım olsa da bir şey almamaya çalışıyordum. İlk göze çarpan, kantinin pencere önünde açıkta satılan simit ve poğaça yığını oluyordu. Evet, gerçekten yığın. Üst üste gelişigüzel atılmış açıkta yiyecekler. Çalışanlar, bu ürünlerin hiç birisini hijyen koşullarına uygun sunmadıkları için, satın almayı ‘sağlıklı’ bulmuyordum. Hastaneye geliş-gidişlerimizin 9. gününde refakatçi eşim yoğurt istedi. Mecburen kantine indim, yoğurdu aldım. Ama istenen ücret piyasa fiyatının iki katı!.. İtiraz ettim, işletmeci, “burada fiyatlar böyle, istersen şikayet edebilirsin” dedi; Asılı fiyat listesini de göstererek ekledi, “bu da hastanenin bize verdiği fiyat tarifesi.”  Oysa, hastane yönetiminden, “onanmış böyle bir liste verilmediği” bilgisini aldım daha sonra. Kantinci, tüm ürünleri fahiş fiyatlarla satmayı sürdürüyordu ’egemenlik alanı’nda!

Hastane yönetimiyle görüşmüştüm, tüm yakındığım ve hoşnut olduğum konuları. Yetkili, kendilerinin de kantinciden yakındıklarını, 400 küsür bin TL kira, elektrik ve su bedeli alacakları olduğunu, tahsil edemediklerini ve icra yoluna gittiklerini anlattı. Yetkili benden fazla şikayetçiydi kantin işletmecisinden. İcra kararı karşısında işletmeci mahkemeye başvurup, “yürütmeyi durdurma” kararı aldırmış. “Elimiz kolumuz bağlı” diyor yetkili. İl Sağlık Müdürlüğü avukatı konuyu yargı yoluyla çözmeye çalışıyormuş.

Önemli bir not: Görüştüğüm yetkili, “buradan almayın, lütfen gidin dışardan alın gereksinimlerinizi” diyor, bir çözüm seçeneği olarak.

Ne kadar ilginç değil mi?

Devletin bir sağlık kurumunda, sağlıksız koşullarda (hâlâ)gıda satışı yapan bir işletmeye, şu ana kadar devletin gücü yetmemiş!

 

 

Nur Eşmeli bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Anneniz umarım şimdi çok daha iyidir Hüseyin Bey. Geçmiş olsun.Devlet hastanelerinde temizlik, konfor,yemek ve kantinlerdeki kalite istenilen düzeyde değil henüz. Dediğiniz gibi teşhis ve tedavi basamaklarındaki aşama sevindirici. Döner sermaye de olmasa ... :)Saygı ve selamlar...

Nur Eşmeli 
 14.01.2016 17:20
Cevap :
Annem beden sağlığı olarak epey mesafe kat etti. Ancak akıl sağlığı giderek bozulmaya başladı. Sevincimiz hiç değilse ihtiyaçlarını giderebilir halde olması. Çok teşekkür ederim dilekleriniz için. Devlet hastanelerinde sorunun başında yandaş kayırmacılığı yatıyor. İşin ehline verilmesinden çok yandaş tercihi kaliteyi düşürüyor. Aslında son yıllarda epey mesafe kaydetti ülkemiz, bu aksayan konular da düzeltilirse daha iyi düzeye erişeceğini düşünüyorum, sağlık hizmetlerinin.Selamlar, saygılar Kapadokya'dan. H.Dulun  22.01.2016 18:11
 

Valla yaptığınızı takdir etmemek mümkün değil Hüseyin Bey! Onca yıl Antalya'da yaşadıktan sonra böyle radikal bir karar almak kolay değil. Allah sağlıklı ve uzun ömürler, bol kazançlar versin. Annenize geçmiş olsun ve hastaneyle ilgili olumlu/olumsuz görüşlerinizi de değerlendirmişsiniz. Bulunduğu yeri cennet de cehennem de yapan insanoğlu! Mesela o kantini siz işletiyor olsanız kim bilir ne mükemmel olurdu. Çok istememize rağmen Göreme'ye gelemedik:( Biraz da arabayla gözümüz yemedi:( Ama mutlaka turla geleceğiz! Antalya çevresindeki ören yeri ve müze ziyaretlerimizi geçen hafta Sagalassos, Burdur Müzesi ve İnsuyu Mağarası ile tamamladık. Antalya boşaldı. Zaten bu sene turist hemen hiç yoktu. Dükkanlar, mağazalar birbiri ardına kapanıyor:( Vesselam keyifler kaçık:( Selam ve sevgiyle dostum.

Ata Kemal Şahin 
 18.09.2015 10:05
Cevap :
Yanıt çok gecikti,özür. Biraz yoğun günler yaşadık, ondandı. Teşekkürederim Ata bey, sağolun düşünceleriniz ve dilekleriniz için. Haklısınız Antalya konusunda. Karar vermek de çok kolay olmadı aslında. Hastane konusunda kişisel gözlemlerimi yazdım. Yakındığım kantin konusunu da yetkililere ilettim, detayları okumuşsunuzdur zaten. Esas sorun, devlete ait bir sağlık kurumunun, hijyen koşullara uymayan,fahiş fiyatla ürün satan bir müstecirine güç yetiremesi ve aczini ortaya koymuş olması!.. Bu kadar dirençliolduğuna göre büyük olasılıkla 'yandaş' tayfadan. Göreme'ye gelişinizin ertelenmiş olmasına üzülsem de sizin makul gerekçeleriniz var. Uygun zamanınızda bekleriz artık. O kadar kalmamıza rağmen belirttiğiniz Antalya yakınındaki ören yerlerini gezemeden ayrıldık, maalesef. Turizmdeki olumsuzluk buralar için de geçerli imiş(ilk sezon olduğu için bizim görüşümüz yok). İşimize de kısmen yansıyan olumsuzlukları da yaşadık ama, buranın kıdemlileri umutlular, gelecek için. Selam ve saygılar.  21.09.2015 15:22
 

Annenize geçmiş olsun, şifalar dilerim. Ben de çok ilginç karşıladım, artıların yanındaki eksileri. Artılar hoş ve dilerim başka illerin hastanelerine de yaygınlaşır ama eksiler? Para odaklı olunca paranın girdiği her yerde maalesef rastlanan çirkinlikler...Selamlarla...

Yurdagül Alkan 
 13.09.2015 17:52
Cevap :
Çok teşekkür ederim. Ufak tefek bazı aksaklıklar da vardı ama pozitif bakmaya çalıştım bu hastanede. Antalya'da daha geçen yıl A.Ü Tıp Fakültesi'nde iki hekimle tartıştım, birisinin hekimliğini reddedip çıktım odasından. Hem Başhekim hem rektör eski komşularım olunca şikayet de edemedim, istismar olarak değerlendirilebilir endişesiyle. Para işi biraz da yönetenlerin yön verdiği konu olunca, işin yapılıp yapılmadığına bakılmıyor yandaşa peşkeş çekiliyor. Sonuç kantindeki gibi oluyor. Antalya Eğ.ve Ar.Hast. kantini de benzer durumdaydı geldiğimizde. Selamlar, saygılar.  14.09.2015 12:25
 

Çok geçmiş olsun.Umarım anneniz şimdi daha iyidir. Devlet hastanelerinde muayene olmak, tedavi olmak hasta açısından sıkıntılıdır. Her olumsuzluğa rağmen, canla, başla çalışan ilgili sağlık personeli takdire şayandır. Hasta ilgi bekler haklı olarak ancak çalışanlar da insandır neticede. Bu nedenle zaman zaman diyemeyeceğim, genellikle çok sorun yaşanır. Çözümünü de yetkililer bulmalı tez elden. Temizlik, hijyen de ayrı bir sorundur üstesinden gelmekte zorlanılan. İnsanımız da buna pek önem vermez. Temizlemekten ziyade önemli olan temiz tutabilmektir. Devletin kurumlarında son zamanlarda meydana gelen aşınmaların sonucu olabilir mi kantinciye güç yetirilememesi? Selamlar, mutlu kalın...

Ayşegül HAYVAR 
 13.09.2015 17:08
Cevap :
Çok teşekkürler dilekleriniz için. Evet, annem önemli aşama kaydetti tedavi sürecinde. Şu an çok iyi durumda. Haklısınız, devlet hastanelerinin durumu malumdu. Son yıllarda gerçekten önemli iyileşmeler oldu ama... insan faktörü her şeyi değiştirebiliyor. Burada değişikliğin olumlularını daha fazla gördüm. 4-5 bölümde işimiz oldu, hepsinden hoşnut ayrıldık. "Marifet iltifata tabidir" derler ya, dilimiz döndüğünce burada emek verenlere teşekkür ettik. Temizlik, hijyen de belirttiğiniz gibi çoğu insanımızın pek önemsemediği konudur. Aslında önemli durum burası. Kantin olayını benim gibi 3-5 kişi ya da daha fazlası şikayet etse, çözüme ulaşması çok daha kolay olurdu. Hastane yönetiminin bile şikayetçi olduğu bir kantinciye güç yetirilememesi, (belirttiğiniz gibi)devlet kurumlarımızdaki erozyonun ölçüsünü de gözümüz önüne koyabiliyor. Yorumunuz ve katkınız için teşekkürler. Selamlar, saygılar.  14.09.2015 12:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 348
Toplam yorum
: 1015
Toplam mesaj
: 23
Ort. okunma sayısı
: 1063
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster