Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Nişanlım evlilik sözleşmesi istiyor

 

“25 yaşında bir genç kızım. Nişanlımla evlenmemize bir ay varken aramızda sorunlar çıktı. Onun benden ‘Evlilik sözleşmesi yapalım’ talebi beni çok sarstı.

Ona, ‘Bana güvenmiyorsan benimle evlenme,’ dedim.

‘Bu sözleşmeyi yapmamı ailem istiyor,’ diye ısrar edince,  ben de onu terk ettim.

Telefonlarını da açmıyorum. Ama onu halen çok seviyorum. Kafam karmakarışık. Bana ne yapmamı önerirsiniz?”

Değerli okurum bu durumla sıklıkla karşılaşıyorum. Bu talep bazen de bu konuda yeterli bilgiye sahip olmamaktan geliyor. Aşağıda anlatacaklarım sadece size değil, bu konuda başka sorun yaşayanlara da ışık tutsun.

***

Bu kaygıyı duyanlara öncelikle şunu belirteyim: Türk Medeni Kanunu’na göre, evlenmeden önce edinilen mallardan eşin hak talep etmesi mümkün değildir.

Sadece, bu mal varlıkların gelirleri edinilmiş mal olarak kabul ediliyor. Eşler boşanma durumunda, eşler evlilik devam ederken kazanılan mal varlıklarından hak talep edebilecekler.

***

Bazen zengin olan müstakbel eş bu paylaşımı yapmak istemediğinden mal ayrılığı sözleşmesi yapmak istiyor.

Diğer eş de haklı olarak "Bu nasıl sevgi!"deyip buna karşı çıkıyor.

Bence de evliliğin yüzde 90’ı aşktır ve sevgidir.

Böyle bir isteği doğru bulmuyorum. Ama karşı taraf bundan rahatsızlık duyuyorsa bunu göz ardı etmek, ilerde daha büyük sorunlara neden olabilir.

Bu yüzden eşlerden biri, ısrarla mal ayrılığı sözleşmesi yapılmasını istiyorsa bunu çok uzatmadan yapmak gerekir.

Bu sorunlar evlendikten sonra ortaya çıkacağına, başlangıçta konuşup çözmekte yarar var.

Evlilikler açıklık ve dürüstlük üzerine kurulmalı, kimse içinden konuşmamalı...

***

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..