Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '10

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Noel mi Yılbaşı mı? Fark eder mi?

Noel mi Yılbaşı mı? Fark eder mi?
 

Kendimi bildim bileli yılbaşı bizim evde heyecan yaratır. Günler hatta haftalar öncesinden programlar yapmaya başlanır, hediye listeleri hazırlanır. Hem bahçemizdeki çam ağaçlarını ışıklandırırız, hem de eve yapay çam ağaçlarından birini koyar süsleriz. Evlendikten sonra da benim için neşe kaynağı olan bu geleneği devam ettiriyorum. Bazı tanıdıklarımız, arkadaşlarımız yılbaşı ağacı süslemesini, Noel Baba figürünü pek hoşnut karşılamıyorlar. Açık açık bir şey söylemeseler de noel&yılbaşı kavramlarından uzak duruyorlar ve herhangi bir programa katılmıyorlar.

Evet, ülkemizde bir kavram kargaşası var. Noel ve Yılbaşı farklı iki kavram. Hristiyanlar için ikisi ayrı kutlamalardır ama nedense bizde bu ikisi birleştirilmiştir ve yılbaşı kutlamalarında Noel figürlerine sıkça rastlanır. 'Noel Ağacı' olarak bilinen çam ağaçlarının altına yılbaşı hediyeleri konur. Zaten 25'i sabahı hediyesini açan var mı Hristiyanlardan başka?!?

Peki Yılbaşı mı, Noel mi? Fark eder mi?

Noel Baba diye bilinen şahsın Anadolu topraklarında doğduğunu, hediyeleşmenin ve ağaç süslemenin pagan kültürlerinden kalma olduğunu biliyor musunuz? Sadece onlar, sadece biz diye bir şey yok. Onlar peygamberlerinin doğumunu kutluyorlar, ben iyi dileklerle, yeni başlangıçlarla yeni yılı karşılıyorum. Ne fark eder? Kime ne? Ölümsüzlüğün simgesi olarak bilinen, yapraklarını dökmeyen çam ağacımı tamamen kendi zevkime göre süsleyerek altına hediyelerimi yerleştiriyorum. Paketler açıldığında insanların yüzlerinde gördüğüm ifade benim için paha biçilmez. Ne var bunda?

Neden böyle bir tepki veriyorum söyleyeyim. Ben, yılın bu zamanını dini öğelerden uzak değerlendiriyorum. İnandığım veya inanmadığım için katılmıyorum bu geleneğe. Etrafınıza bakın, herkes mutludur, heyecanlıdır, şehirler ışıl ışıldır. Çocuklar yerlerinde duramazlar, okullarda çekilişler yaparlar, iş yerleri biraz nefes alır yorucu Aralık ayının sonunda. Elbette tüketim toplumu olmanın, Batı'ya ayak uydurma çabalarının da izlerini görmüyor değiliz ama ben kendim için yapıyorum. Bunda kötü olan bir şey var mı? Hristiyan olmadım ki kutladığım için veya daha az müslüman. Ya da Ramazan Bayramı'nda dinin gereklerini yerine getirince daha fazla müslüman olmuyorum. Ben bunlara inanmıyorum. Ben iyiliğe inanırım. İyi insan ol, çalma, yalan söyleme, kötülük düşünme. Benim dinim İYİ İNSAN OLMAK.

Bilmeyenler için:

Santa Claus, Saint Nicholas veya Noel Baba (Noel kelimesi Fransızca'dır):

Hollywood'dan her sene bu dönem bir Noel konulu film çıkar. Ben dahil çoğu kişi de dini, dili, ırkı fark etmeksizin zevkle seyreder. Çoluk-çocuk, kediler, köpekler, geyikler ve mutlaka beyaz sakallı, 'ho ho ho' gülüşü, kırmızı kıyafeti ile Noel Baba vardır baş rollerde. Noel Baba diye bilinen bu ak sakallının gece yarısı evlere bacadan girdiği ve hediyeler bıraktığına inanılır. İşin aslı Noel Baba olarak adlandırılan Saint Nicholas,Akdeniz kıyılarının önemli bir Lykia kenti olan Patara'da doğduğu, kafamızda yaratılan görüntünün aksine zayıf, kara-kuru bir adam olduğudur. Anlatılanlara göre; Patara'lı zengin bir buğday tüccarının oğlu olarak dünyaya gelmiş Nicholas. Babasının ölümüyle büyük bir servetin sahibi olunca, servetini yoksullar için harcamaya karar verir. İşe evlilik çağına gelmiş kızları olan yoksul bir aileyle başlar ve bunu gizlice yapmak ister. Herkes uykudayken bacadan eve girip kese kese altın bırakır. Aziz Nicholas'un 65 yaşında M.S 343'te öldüğü sanılıyor. Haçlı Seferleri sırasında kemiklerinin bir kısmı Avrupa'ya götürülmüş. Kalan kemikler bugün Antalya Müzesi'nde sergileniyormuş (ben gitmedim, görmedim.)

Noel Ağacı:

Aslında Hristiyanlık öncesinde Pagan geleneklerinden gelen bir ritüel ağaç süslemek. Yaprak dökmeyen ağaçların ölümsüzlüğü simgelediği eski kültürlerde de gelenek halindeymiş. Günümüzdeki Noel ağacının 16.yy'da Almanya'dan çıktığı düşünülüyor.

Çok çok çok daha detaylı bilgi web'de her yerde. Girin Wikipedia, Vikipedi ve hatta Ekşisözlük'e... okuyun, öğrenin, şaşırın biraz da gülün :)

Herkese İyi Seneler!!!

www.slingomom.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..