Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Noter!!!

Noter!!!
 

...


Malumunuz üniversiteler yüksek lisans başvurularını başlattılar hatta bitmek üzere. Gerekli belgeler yazılıyor tabi bir köşeye. İşin en sıkıcı noktası ondan sonra başlıyor.

Fotokopi nedir? Kopyalamak değil mi? Bir suret daha çıkarmak değil mi? Fotokopide aslından farklı bir şey yazabilir mi? Aksini iddia eden varsa söylesin ne olur. Biz aslını elde edebilmek için ayrıca bir çırpınırız o ayrı mesele. Neyse belgeleri fotokopiledikten sonra, gerekli başka ne varsa alırsın eline tın tın gidersin okuluna başvurunu yaparsın değil mi? Yok efendim hani bunun noteri? Biz fotokopi denen şeyin aslının aynısı olduğunu göremeyen bir milletiz ya içimizden hasbelkader görebilenler çıksa da birilerinin bunu karşılaştırması, onaylaması ve makbuz kesmesi lazım. Hani derler ya bir yaşıma daha girdim durun neden anlatayım. Gaziantep Üniversitesi'ne gittim belgelerim elimde. Nüfus cüzdanımın fotokopisini noterletmemişim. Ayrıca benim geçici mezuniyet belgem öğrenci işleri tarafından çoğaltılarak aslı gibidir yapıldı, orijinali yanımda yani. Yok dediler ona da noter lazım. Şimdi siz söyleyin bu durumda benim mezun olduğum üniversitenin imzası, mühürü geçersiz ve bir şeyi ifade etmiyor konumuna düşmedi mi? İki sayfanın onaylanması için 42 ytl verdim. Çok şükür vardı da verdim olmayan ne yapsın hiç düşünen var mı?

Şimdi bunları yazarken aklıma bir şey geldi. Bir espiri dolaşıyordu bir ara ortalıkta. Türkler interneti bulsaydı ne isterlerdi diye. Cevap hem komik hem trajik bir adet fotoğraf, bir adet ikametgah belgesi, nüfus cüzdanı fotokopisi, vs. Bu espiriyi kim yaptıysa noter onaylı demeyi unutmuş...

 
Toplam blog
: 36
: 1185
Kayıt tarihi
: 15.07.08
 
 

1986 Kahraman Maraş Elbistan doğumluyum. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili v..