Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '10

 
Kategori
Siyaset
 

Numan Kurtulmuş başbakan olur..

Numan Kurtulmuş başbakan olur..
 

Bazılarınız yazımın başlığını okuduğunda bu nasıl bir saçmalık demiştir, siyasi gündemi biraz olsun takip edenleriniz ise senaryo böyle yazıldı diyecektir. Bazı usta kalemlerin yazdığı yazılara göre, geliştirilen bir senaryo var, senaryo kısaca şöyle; Genel seçimlerde Numan Kurtulmuş ile SP barajı aşar. Ak Parti ile birleşir. Erdoğan Köşk’e çıkar. Kurtulmuş da partinin başına geçer, hatta bu senaryoyu fark eden Necmettin Erbakan da kongrede karşı hamle yaparak bu planı kesmeye çalışır. Şimdi baktığımız zaman Erbakan bir hamle yaptı, birçoğumuz Saadet Partisi’nin kendi içinde fikir ve lider ayrımı içerisine girdiğini, kavga gürültü patırtıyı seyrettik ve okuduk.

Buraya kadar senaryo tıkır tıkır işledi. Ama beklenen olmadı, Numan Kurtulmuş sanıldığı gibi değil, tam tersi bir hareketle partisinin genel başkanlığından istifa etti. İstifa etmesi birçok kişi tarafından olumlu karşılanırken, bazı kesimin rahatsız olmasına neden oldu. Olumlu karşılayanlar, sağda alternatif bir parti olmasından dolayı ve Kurtulmuşun siyasetteki duruşunu, akademik kariyerinden ötürü durumdan oldukça hoşnut. Hoşnut olmayan kesim ise sağdaki oyların ciddi oranda bölüneceğinin farkında. Şimdi bundan sonra ne olacak? Takip ettiğim kadarıyla, Numan Kurtulmuş yeni bir parti kurma girişimlerinde, belki siz bu yazıyı okuduğunuz sıralarda çoktan kurmuş da olabilir. Kurulacak bu yeni partiyle Türkiye ‘de yeni bir sürece girilecek. Bir dönemi çok iyi bilenlerdenim, birçok kişi Recep Tayyip Erdoğan’la ilgili ‘’Bu adam başbakan olacak’’ derken, ben de diyenlerden biriydim. Şimdi de diyorum ki Numan Kurtulmuş BAŞBAKAN olacak. Ne, sözüm ona yazılan senaryolar ne de bazı kesimlerin düşünceleri beni çok da etkilemiyor, sadece şunu söylemek istiyorum, bu adamın ülke için yapabileceklerini şimdiden görebiliyorum. Biraz idaalı bir cümle de olsa, ben inanıyorum. Bu ülke Numan Kurtulmuş gibi karakterli, siyaseti iyi bilen, mütevazı ve seviyeli bu insanı tanımalı.

Numan Kurtulmuş Kim?

Merhum Binbaşı Numan Kurtulmuş'un torunu, şuurlu gençliğin yetişmesinde bir çok kuruluşta hayırlı çalışmalara imza atmış Merhum Tabip İsmail Niyazi Kurtulmuş'un oğlu olarak 1959’da Ünye’de doğan Numan Kurtulmuş, İstanbul İmam Hatip Lisesi'ndeki eğitiminden sonra İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden 1982 yılında mezun oldu. 1984 yılında, yine aynı Fakülte’de yüksek lisansını tamamladı. 1988-1989 öğretim yılında ABD’de Temple University School of Business & Management’da lisansüstü çalışmalarını sürdürdü. Kasım 1990 ile Haziran 1993 tarihleri arasında ABD’de Cornell University New York State School of Industrial & Labor Relations’nda Misafir Öğretim Üyesi olarak bulundu. “Stok Yönetiminin Data Base Yaklaşımıyla Entegre Edilmesi” ve “Model İnsan Tipi Açısından Endüstri İlişkilerindeki Değişim” konularında yüksek lisans ve doktora tezleri ile “Post-Endüstriyel Dönüşüm” ve “Japon Sisteminde İşçi-Yönetim İlişkileri” isimli doçentlik çalışmaları mevcuttur. 1992 yılında İktisat Doktoru, 1994 yılında Çalışma Ekonomisi Anabilim dalında Doçentlik unvanını aldı. Sanayi Ötesi Dönüşüm adlı eseri yayınladı. Saadet Partisi İstanbul İl Başkanlığı ve Genel Başkan Yardımcılığı görevlerini birlikte yürüttü. 2004 yılında profesör olan Kurtulmuş, akademik çalışmalarını İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak sürdürmektedir.

 
Toplam blog
: 18
: 742
Kayıt tarihi
: 01.03.10
 
 

1974 yılında Ankara'nın soğuk bir sabahında dünyaya ''merhaba'' dediğimi söyledi annem... Zamanın..