Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '09

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Numara taşınabilirliği zararlı olabilir

Numara taşınabilirliği zararlı olabilir
 

Bilindiği gibi, “numara taşıma” denilen, “numara aynı kalmak koşuluyla bir GSM operatöründen başka bir GSM operatörüne geçme” uygulaması 1 Şubat 2007 tarihinde yayımlanan Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği ile yasal uygulama altına alındı.

Bu yönetmeliğe göre, cep telefonu kullanıcıları olan bizler, numaralarımızı değiştirmeden, istediğimiz GSM operatöründen hizmet alalabileceğiz.

Yaklaşık 65 milyon SİM kartının bulunduğu Türkiye’de olay bundan sonra başlıyor.

İnsanlar cep telefonun da “özgür” bir dönemin başladığını söylüyorlar. Bu no’sunu taşıyan için iyidir.

Bu madalyonun bir tarafı, bir de diğer tarafı var. Numara taşıma ile cep telefonu kullanan biri numarasını değiştirmeden istediği GSM operatörünü kullanabiliyor. Ama numarasını başka bir operatöre taşımayan biri, numarasını taşımış birini aradığı zaman, biraz kaz yerine konulup, bir kaç kat daha fazla ücret ödemektedirler. Ve bu şahıs büyük ihtimalle hangi tarifeden ücretlendirildiğini de bilmemektedir. Onu bırakın bu şahıs, mesela aveadan, aveayı aradığını zannetmektedir. Aradığı numaranın türkcell yada vodafonu geçtiğini bile bilmemektedir. Bu durum tabiî ki, GSM operatörlerinin işine gelmektedir. Onlar sinyal sesiyle aboneyi uyardıklarını söylemektedir. İyi güzelde kardeşim onu benim köyde yaşayan yurdum insanı anlayabilecek kapasitede mi. Buna bakılmıyor. Vatandaş, başka bir operatörü aradığında telefonda “Bip-Bip “ sesi çıkıyor. Ama o anlayabilir mi ki, başka bir aboneyi aradığını.

Oysaki GSM şirketlerinin dürüst olmaları gerekir. Benim yurdum insanıma başka bir opreratörü aradığını bildirmeleri, bunun yanında, kendisine nasıl bir fiyatlandırma yapılacağını telefon görüşmesi başlamadan önce söylenmelidir. Çok mu sor görüşmeden önce “aradığınız numara şu operatöre taşınmıştır; Yapacağınız görüşme ile ilgili ödeyeceğiniz süre / birim ücret şudur” demek.

Değildir.

Ama firmaların işine gelmemektedir.

Çünkü denirse, yurdumun insanı sık aradığı abonelerin hangi operatörde olduğunu anlayacak ve birim zaman ( süre) içerisinde ne kadar ücret ödeyeceğini bilecek, buna göre arayacaktır. Belki de aramayacaktır.

Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği’nin “ tarife şeffaflığına ilişkin yükümlülükler” başlığı altındaki 19.maddesinde “

(1) işletmeci, tarife şeffaflığına ilişkin her türlü tedbiri almakla yükümlüdür. İşletmeci, arayan abone için ayırt edici olacak şekilde uyarı tonu verir.” Demektedir.

(2) Ayrıca, işletmeci, abonelerine, şebekesinden veya şebekesine taşınan numaralar ve bu numaralara uygulanan tarifeler ile ilgili olarak telefonla, internet üzerinden duyuru yoluyla veya kısa mesaj gönderilmesi suretiyle de bilgilendirme hizmeti verebilir” diye ifadeler bulunmaktadır.

İnsanların bu konulara tepkili olmaları gerekmektedir.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..