Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '09

 
Kategori
Telekomünikasyon
Okunma Sayısı
2049
 

Sabit telefonla ilgili haklarınızı biliyor musunuz?

Sabit telefonla ilgili haklarınızı biliyor musunuz?
 

TARİHİN TOZLU RAFLARI ARASINDAN BİR ESİNTİ


Telefonla ilgili haklarınızı biliyor musunuz?

Bilmiyorsanız, aşağıdaki yazıyı birlikte okuyalım.

2008 yılı sonuçlarına göre sabit telefon pazarının büyüklüğü yaklaşık 6, 2 milyar TL'dir.

Sabit telefon pazarının yüzde 38'ini sabit ücretler, yüzde 35'ini şehir içi görüşmeler, yüzde 25'ini ise uzak mesafe görüşmeleri oluşturuyor.

Yeni Elektronik Haberleşme Kanunu (EHK) gereğince, şimdiye kadar rekabete kapalı tutulan ve pazarın yüzde 73'ünü oluşturan şehir içi telefon hizmetleri, başka bir deyişle 4, 5 milyar TL'lik bölüm de 10 Mayıs 2009 tarihinden itibaren yasal olarak rekabete açılmış vaziyette.

Bu noktadan sonra, tüm vatandaşlarımızın şehir içi telefon hizmetlerinden işletmeci seçme hakkını kullanarak yararlanabilmelerinin önündeki en büyük sorun tarifelerle ilgilidir.

Türkiye'de yaklaşık 17, 5 milyon olan sabit telefon abonelerinin yarısı Hesaplı Hatt ve Yazlık Hatt abonesiymiş; ancak, bu abonelere yeni işletmecilerin hizmet vermeleri yasaklanmış durumda. Bu yasaklamanın hiçbir gerekçesi olmadığı gibi, daha ucuz görüşme yapma ihtiyacı içinde olan bu abone kesimi uzunca bir süredir mağdur durumda; çünkü onlar alternatif işletmecilerden hizmet alamıyorlar.

Üstüne üstlük şimdi de Standart Hatt abonelerinin alternatif işletmeciler üzerinden şehir içi görüşme yapmalarının da yasaklanması için girişimlerin olduğunu fısıltı halinde dolaşıyor. Bu, tüm sabit telefon abonelerinin yüzde 90'ı olan 15, 5 milyon abonenin alternatif işletmecilerden hizmet alamaması anlamına gelir ki; böylesine “Serbest Pazar Ekonomisi(!)” ortamında, hiçbir şekilde kabul edilmesi mümkün olmayan bir uygulamadır.

Bu durumun çok acil olarak önlenmesi ve tüm vatandaşlarımızın sabit telefon hizmetlerinde, rekabetten yararlanabilmelerinin sağlanması gerekiyor.

İşte bu nedenle, Sabit Telefon hizmetlerindeki temel vatandaş haklarını aşağıya aldım.

* İşletmeci Seçebilme Hakkı: Türkiye'nin her yerindeki tüm vatandaş ve kuruluşlar, sabit telefon hizmetlerinin hepsini Türk Telekom'dan başka işletmecilerden de alabilmelidir.

* İnternete Erişim Hakkı: Herhangi bir vatandaş, Türk Telekom'a sabit hat abonesi olmadan da ADSL (hızlı internet) hizmeti alabilmelidir.

* Abone Olmadan Telefon Hizmeti Alma Hakkı: Herhangi bir sabit hat sahibi, dört haneli taşıyıcı kodu ile (10XY) şehir içi dahil her yöne doğru arama yapabilmelidir.

* Telefon İşletmecisini Kolay Değiştirme Hakkı: Herhangi bir sabit telefon abonesi, geçmek istediği işletmeciye başvurusundan birkaç gün sonra yeni işletmecisi üzerinden her tür konuşmaya başlayabilmelidir.

* Numara Taşıma Hakkı: Herhangi bir sabit telefon abonesi, numarasını değiştirmeden bir başka işletmeciye taşıyabilmelidir. Tıpkı Mobil Telefonlarda olduğu gibi…

* İnternet İşletmecisini Kolay Değiştirme Hakkı: Bir ADSL (hızlı internet) abonesi, bir işletmeciden diğerine kesintisiz olarak ve hızla geçebilmelidir.

Rekabet ortamının oluşması, tüm kullanıcıların bu haklardan faydalanabilmelerine bağlıdır. Bir başka deyişle, bu haklar ne kadar varsa, o kadar rekabet vardır!

Ha… Akıllara şu soru gelebilir. Satılan Türk Telekom’un yeni sahipleri böyle bir hakka ne kadar rıza gösterirler, orasını bilemem!

O Rekabet Kurumu ve iktidarın bileceği bir iş. İş sıkı tutulursa, neden olmasın…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3039
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster