Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

O - sechi Ryori (Yeni yil yemegi)

O - sechi Ryori  (Yeni yil yemegi)
 

Japonya'ya ozgu yeni yil yiyecegi


Burada cogu kez sorulan soru " Sizler yeni yilda ozel bir yemek yer misiniz ?" Hindi etli pilav yeriz desem o gelenegimiz degil. Ozel bir yemegimiz yok bildigim kadari ile .

Ancak burada eskiden beri suregelen aliskanlikla O - sechi ryori yenilir, diger yiyeceklerin yanisira. Evin hanimi eskiden gunler oncesinden baslarmis hazirlamaya. Ozel kaplara yerlestirilir sonra herkes bir araya gelince yenilirmis . Yapilan yiyecegin miktarina gore iki uc gun evin hanimi yemek yapmasa da sorun olmazmis .

Ancak geleneklere bagliliktaki zayiflama , kadinin calisma hayatina girmesiyle bu yiyecekler hazir alinir olmus . Isterseniz zevkinize uygun yiyecekleri kucuk paketlerde alip ozel kaba yerlestiriyorsunuz , ya da resimdeki gibi set aliyorsunuz .

O setin icinde denizden dagdan bahceden hersey var . Kayinvalidem artik eskisi gibi hazirlayamiyor o nedenle onlar icin ben aldim onlar icin . Bana cok iyilikleri dokundu . Haklarini nasil oderim bilmiyorum . hic olmazsa onu yiyecek hazirlama zorlugundan kurtarayim dedim . "Yeni yilin ilk gunu birlikte yiyelim ." dedi .

Resimde cok acik secik gorulmeyebilir ama hepsi elde hazirlanmis minik yiyeceklerden olusuyor . Ben cok severim cok degisik sebzeler vardir icinde .

Resme bakica yemege kiyilamayacak gibi degiller degil mi ? Umarim bir gun tatma olanagi bulursunuz .

Tadi guzel yiyecekler tadinda bir yeni yil diliyorum herkese . Sevgilerimle
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..