Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '06

 
Kategori
Binicilik
 

O kadar farklı hissettik ki...

O kadar farklı hissettik ki...
 

Evlendikten bir süre sonra eşimle en büyük sorunumuz, dışarı çıkalım ama nereye gidelim sorusuna bir türlü ortak yanıt veremememiz oldu. Eğer bizim gibi çocuklu olup da, bir hafta sonu için "iyiki yaptım" diyebilecek formülü hala bulamayan arkadaşlar varsa işte size tavsiyem.

Binicilik deneyimi için çocuğunuza bir şans yaratın. Biz Antalya'da yaşıyoruz. Ama tahmin ediyorum ki sizlerin bulunduğu illerde de çocuklarınıza yaşları küçük de olsa en az 15 dakikalık bir tecrübe yaşatabileceğiniz bir mekan vardır. Nitekim biz ailece bir hafta sonumuzu şehir dışındaki bir tesiste geçirdik. Açık havada kızımı bir atın üzerinde, kafasında kocaman bir binici şapka ile uygun adım önümden geçerken gördüğümde çok heyecanlandım. Herhalde çocukları okul müsamerelerinde ilk defa sahne alan annelerde böyle heycanlanıyorlardı.

Çocuğun, atın heybetine rağmen onun üzerinde ne kadar gururla oturduğunu görmek, aslında "ne kadar cesur bir çocuğum var" düşüncesini getirdi aklıma. Sonra birden düşündüm ki bu cesaret değildi. Bir kedi gibi, bir tavşan gibi o atı da sevmiş benimsemişti. Tabii bunda en büyük pay O'nu ata bindiren bayanındı. Çocuğa önce atı okşatması ve aslında korkulacak hiçbirşeyin olmadığını ona öğretmesi benim için çok güzel bir ders oldu.

Gerçek hayatta da bu böyleydi. Tanıdığımız insanlarla vakit geçirmekten korkmayız, zararsız olduğunu bildiğimiz meyve ve sebzeleri yemekten de. Ama nereden geldiğini bilmediğimiz sesten bile korkarız.

Demek ki hayatta korkular, bilmemekten ve aslında hiç tanımaya bile çalışmamaktan olabilir. Anladım ki çocuğumun ilerideki korkularını şimdiden azaltmak için, hayvanları, çiçekleri, lezzetleri bir an önce tanıtmalıyım.

O kadar çabuk büyüyorlar ki, bence sizler de bir an önce harekete geçin. Çünkü çocukların öğrenecekleri karşısında bizlerin pek de boş hafta sonumuz kalmadığı açık.

Bu arada eminim ki ileride kızımda o küçücük gövdesi ile koca atın üzerinde ne kadar korkusuzca gezdiğini kendi çocuklarına seyrettirirken benimle gurur duyacak. Lütfen çocuklarımıza akıllarında ve albümlerinde çocuklarına anlatacakları güzel hikayeler bırakmaya çalışalım. Eminim bu birikimler sizlerin de yarın torunlarınıza anlatmak için hazırlanan en güzel gerçek masallarınızı yaratacak.

İyi gezmeler....

Sizin öğrendiklerinizi bize de yazın. Belki bir hafta sonu karşılaşırız....

 
Toplam blog
: 14
: 987
Kayıt tarihi
: 07.11.06
 
 

Merhaba, ben İrem. 1975 Mersin doğumluyum. 2003 yılında hayatıma giren güzeller güzeli bir kızım var..