Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

31 Ocak '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

O yapmadı ben yaptım (İskenderun'u seviyorum)

O yapmadı ben yaptım (İskenderun'u seviyorum)
 

İskenderun ilçesinin benim içim çok özel yanı vardır, hemen her köşesini adım adım bilirim, anılarım kitaplar dolusudur, öylesine çok dostum var ki kendimi en az Adanalı kadar da İskenderunlu gördüğüm çok olmuştur.

Orada benim çok sevdiğim bir kirvem de var, şefim var o nedenle de sıkça hemen her hafta sonu ziyarete giderim.

Oldum olası beğenmişimdir oldum olası huzur ve mutluluk bulmuşumdur İskenderun da. O yüzden olmalı bu ilçeye yapılan kötülükler beni hep rahatsız eder iyiliklere ise mest, yapana ise kurban olurum…

Bu güzelim sahil kentinin güzelliğin anlatmaya kelimeler yetmez ancak bu güzelliğin mimarını çok iyi tanıyorum;

Sayın Mete Aslan. Ben CHP’liyim, siyaset arenasında ayrı görüşlerde olsak da insan olarak da Başkan olarak da müthiş iyi olan Sayın Mete Aslan’ı yaptıklarını başardıklarını unutmak yok saymak demek İskenderun’u unutmak hatta bana göre vefasızlık olur…

Mete Aslan 1994 yılında yapılan yerel seçimlerden Anavatan Partisi'nden İskenderun Belediye Başkanı seçilmişti.

O zamanlar da tanımıştım kendisini, İskenderun için muhteşem düşünceleri hazırladığı dâhiyane projeleri vardı, anlatırken gözlerindeki coşkuyu çalışma azmini İskenderun halkına düşkünlüğünü görmemek mümkün değildi.

Güler yüzlü vakur ve azimli kişiliği yürürken bile kendisini belli ediyordu.

O yüzden İskenderun halkı üç dönem üst üste kendisini Belediye Başkanı olarak seçti. Daha sonraki seçimlerde Başkan seçildiği Anavatan partisi siyaset arenasında kaybolmaya başlayınca Demokrat Partiye geçti dördüncü seçimlerinde ise seçimleri kaybetti. Tamamen iyi niyetinden ve ideallerine ideolojilerine düşkünlüğünden yanı sıra da kişiliğinden taviz vermemesinden dolayı başka partiye de geçmeyi düşünmedi. Serttir ama merttir…

Ancak İskenderun’a gönül verenler çok iyi bileceklerdir ki Mete Aslan ilçeye hizmet etmek için asla bir particilik yapmadı onun için İskenderun’a hizmet önemliydi ve bunu yaptıklarıyla da ispat etti…

Zaten siyasetin temel kuralı da budur, belki siyaset anlayışına partisine ideolojisine katılmayabilirsiniz ama yaptığı hizmeti, hizmetleri önemserseniz onun ne kadar önemli işler başardığını görebilirsiniz.

Bir kere İskenderun yıllarca siyasetçilerin oyun tahtasına dönmüştü. Siyasetçilerin il yapma vaatleri ile oyalanıyordu. Mete aslan İskenderun’un il olabilmesi için korkmadan çekinmeden öylesine geniş ve anlamlı siyasi mücadele yaptı ki il olmasını sağlayamamış olsa da emin olun bugün Hatay ilinin Büyük Şehir olmasında hem onun hem de İskenderun ekonomisinin güzelliğinin dolaylı yoldan yararı olmuştur. Ben inanıyorum ki eğer bugün Belediyenin başında Mete Aslan olsaydı belki de Büyükşehir merkezi İskenderun olacaktı…

Bir kere hiç kimse asla inkâr edemez benim olduğum 1980'li yıllarda büyük bir köy görünümünde olan İskenderun büyük bir değişim ve yapılanma göstermiş ve bugünkü çağdaş modern şehir görünümüne kavuşmuştur. İskenderun’un bugünkü muhteşem şehir görüntüsünde Mete Aslan’ın çok büyük katkıları var diye düşünüyorum.

Bir kere ilçenin kirliliğine su sorunlarına alt yapısına yaptığı yatırımlar görünmediği için siyasette çok anlam kazanamaz ama o bunu hiç düşünmedi bile, yapılması gereken ne varsa yılmadan bıkmadan usanmadan hatta korkmadan yaptı…

Bir dönem gidemedim ama gittiğimde sahilde yapılan düzenlemeleri, buz patenini gördüm gözlerime inanamadım.

(Ancak bu tesisten kaç kişinin yararlandığını görmek lazım) Adeta bir Avrupa kenti gibi olmuştu hemen her yer inşaat şantiyesi gibiydi. İskenderun çok uzun yıllar su sıkıntısı yaşadı o dönemleri ben yaşadım, yağmur yağdığında ilçe sular altında kalıyor evleri sel basıyordu çünkü alt yapısı yoktu. Mete Aslan Aslantaş Barajı içme suyu, kanalizasyon (alt yapı) beldeler dâhil projesini hazırladı ve imzalamıştı, yaz sıcaklarında pis pis kokan çöp sorununu da aynı şekilde halletti, yani ilçe için gerçekten çok gerekli olan çöp arıtma tesislerinin projesini hazırladı ve imza etti.

Bunlar siyaseten görünmeyen hatta çok kişinin nefret oklarını çeken projelerdir çok siyasetçi bunlara cesaret edemezken Mete Aslan bunları proje olarak hazırladı ve hizmet verebilmek için de canla başla çalıştı. Zamanı yetmeyenler ise Belediye Meclisinin vazgeçemeyeceği güzellikteki projeler olarak bir sonraki dönem Belediye Başkanının emrine sunuldu. Nereden biliyorsun demeyin, sürekli gidip geldiğimden yakından takip edebiliyorum. Örneğin, çok önemsenen bir Marina projesi vardı, yatlara ev sahipliği yapacaktı, ancak hemen her gidişimde acaba yapıldı mı diye bakıyorum maalesef hayata geçirilmediğini görünce de çok üzülüyorum.

Ancak son gittiğim de şehirde elektrik sıkıntısı vardı yollar karmakarışık ve kalabalık,  bir dönem seyyar satıcıları engellemişlerdi ama şimdi yine yolların sağını solunu seyyar satıcılar sarmış, yanlış mı gördüm diyordum ama ne kadar çok dilenci varmış meğer İskenderun caddelerinde, sebebini maalesef anlayamadım.

Araç fazlalığı park sorunları, kaldırımlara saygısızca yapılan parklar yüzünden sokaklar yayalara yol vermeyecek duruma gelmiş.

Bir kere hemen yazacağım; İskenderun otogarı İskenderun gibi tabiatın gözbebeği olan bir ilçeye yakışıyor mu? İskenderun sanayi sitesi yağmur yağdığından çukur içinde kalıyor, bunu Belediye Başkanlarının görmemesi mümkün mü?

Üzüldüm de yazıyorum tabi, onca çalışma onca heyecana rağmen hala çözülemeyen bir trafik, park ve elektrik sorunun olması bile inanılır gibi değil. Çalışanlarından biliyorum Mete Aslan’ın hazırladığı yeni Otogar için düzenli ve modern Sanayi Sitesi için çok iyi projeleri vardı, uygulanmamış olduğunu görmek gerçekten çok üzücü. Hele Adana İskenderun Otobanından çıkarken sebze hali gözüme çarptı ki hiç sormayın, beyler bayanlar bu ilçeyi bu kadar çirkin bir görüntüyle karşılamak kimin fikri söyler misiniz?  

İskenderun’un hatta Hatay’ın en güzel tatil beldesi Arsuz nasıl oldu da bir gece de İskenderun’dan alındı onu anlamak mümkün değil. Arsuz’a gittim dostları ziyarete, sahilde ne tuhaf bir yapılanma ve betonlaşma var inanamadım.

Tatil sitelerinde sık sık elektrik sıkıntısının yaşandığını şefimden çok iyi biliyorum, oysa Mete Aslan Arsuz’a kadar sahil boyunda haksız yapılanmalara izin vermeyeceklerini söylüyordu, neden uygulanmadı bilemiyorum bence Arsuz sahillerine çok yazık olmuş.

Bildiğim kadarıyla İskenderun’a gerçekten çok yakışacak ve büyük eksikliğini giderecek Hilton Oteli yapımı vardı, benim de çok iyi tanıdığım bir aile yapmak istiyordu, neden ertelendi veya vazgeçildi anlaşılır gibi değil.

Demem o ki güzelliklerin, hakkı olan değişimin, yaşanması için bu ilçeye daha kaç Mete Aslan gelmeli?

Elbette yeni Belediye Başkanının da yaptıkları veya yapacakları vardır, ancak bildiğim kadarıyla bugün yeni Belediye Başkanı tarafından hayata geçirilen projelerin tamamı Mete Aslan’ın eseriydi, biraz vefa görmeye hakkı vardır diye düşünüyorum. Aman sakın ola “O yapmadı ben yaptım” olmasın lütfen, yukarıda Allah var…

Yiğidi öldür hakkını yeme der atalarımız. İskenderun halkını iyi tanıyorum kendisine ilçesine mahallesine yapılan iyilikleri asla unutmaz. Gelecek seçimlerde şayet Başkan adayı olursa ki bence Mete Aslan mutlaka aday olmalıdır, gereğini yapacaktır İskenderunlu…

Bir kez yazmıştım İskenderun halkı kaybetmeye unutulmaya boş verilmeye layık değil ancak İskenderun halkı için genel kural şu olmalı bence “Yalancı, maskeli siyaset yapanlara prim vermek yerine dürüst ilkeli ve çalışkan siyasetçilere partisi ne olursa olsun prim verilmelidir”

Bu bakımdan da elini başının arasına alıp düşünmeli ve ona göre de karar vermelidir. Ne dersiniz zamanı gelmedi mi?

İskenderun’u çok seviyorum onu hayalimde canlandırdığım güzellikte ve modernlikte görmek için can atıyorum, çok şey mi istiyorum acaba?

Yukarıda yazdıklarımın hemen tamamı benim gözlemlerim ve isteklerimdir, seversiniz veya sevmezsiniz ama gerçekleri inkâr bana göre değildir bilesiniz…

 

Tüm dostlarıma yürekten sevgi ve selamlar…

 

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..