Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Ocaktan Beri Sabit Uçlu Bastonu Kullanıyorum

Ocaktan Beri Sabit Uçlu Bastonu Kullanıyorum
 

Beyaz baston törenimiz


5 Ekim Beyaz baston özgürlük ve güvenlik günü bizde 13 Ekimde Cumartesi günü bir etkinlik planlıyoruz. Ocak ayında 7-14 Ocak görme engelliler haftasında sabit uçlu baston dağıtmıştık. Ben hala onu kullanıyorum. Öğlen Mustafa Gençyılmaz hocama da telefonda söyledim. Ben tekerlekli baston kullandığımda en fazla bir ay dayanıyor. Her yere takılıyor. Ben tıkırtılarımla sokaklarda ilerliyorum. Son sponsorumuzda sabit uçlu baston gönderince eyvah demiştim ama birinci kutuyu bitirdik.

Bazı ilginç bulduğum notları iletmek istiyorum. Hataydan bir öğrencim aradı dedi ki ben baston istedim ve benden faks istediler ama ben köydeyim ve bu imkânım yok dedi. Ben bir şey daha öğrenmiş oldum. Katı kurallar bizim hayatımızı zorlaştırmaktan başka bir şeye yaramıyor. Diğer ilginçlik te bir arkadaş bastonu telefon mesajıyla istedi. Ona da hayhay. Konuşmak istemeyebilir. Bazı arkadaşlar bastonun geldiğini arayıp söylüyor. Bazen postada kaybolabiliyor ulaştığında mesajla da olsa bildirirse güzel olur. Başka ilginç gelen bir olay da bir hanımefendi bastonu başkası aracılığıyla istedi. Önce bana tuhaf geldi sonra hak verdim. Biz baston isteyenlerden Ad Soyad ve açık Adres istiyoruz. Oda posta gönderisi. Tabiî ki bir hanımefendi böyle bir tedbir düşünebilir. Kim bilir hangi incinmişlik bu yolu ona öğretti. Bence bu da olabilir. Sadece ulaştığını ve kullanıldığını ihtiyacı karşıladığını bilmek bizim için kâfi. Biz sponsorlar bulduğumuz ölçüde Beyaz baston dağıtacağız.

Bu aşamalar bizim için çok öğretici. Bazen bu sayede öğrenciye yol göstermiş oluyoruz. Haklarını bilmeyenlere telefonda da olsa kısaca anlatabiliyoruz. Hiç konuşmak istemeyen  mesaj ve maille baston isteyenlere de hemen göndererek arkadaşlarımızın yanında olmaya çalışıyoruz. Farklı İllerden arkadaşlarla tanışmak çok güzel. Bazıları bana stok yapıyorlar herkesten baston topluyorlar deseler de ben göndermeye devam edeceğim belki bir kişi o bir kişinin hayatı değişir ve hayata dâhil olursa bizim için mutluluk kaynağıdır. Elbette çalışanlar firmalardan parayla da alabilir. Ama bu görev asıl olarak Devletindir. Ödediği parayı arttırırsa sorun çözülecek. Zaten baston dağıtım törenlerinin basın bültenlerinde Devlete görevini hatırlatıyoruz. 22 Lira Beyaz baston için çok az bir rakam 350 TL olsun.

SalihArıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..