Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '18

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Ödem

Ödem
 

İki sene önce  sıcak yaz gününde sabah  on iki saatlik bir yolculuğa çıktım. İlk zaman hiç birşey anlamadım altı saat geçmişti  baçaklarımda oluşan biraz şişkinlik vardı birazda sızı, yolculuğun sonunda  dinlenme yerine gitim ve uyudum sabah acı ile uyandım ve aya kalmakta zorluk cekiyordum devamlı ağrı ve sızı doluydu gün boyu ayağa kalkmadan  bunlarla tamamladım,Yanımda annemin olması benim için büyük bir şanstı ertesi  gün hiç kalkamıyordum artık hastaneliktim ve bu sürec hiç ayağa kalkmadan bir hafta sürdü işte ödemle o zaman tanışmıştım. 
 
Ben şimdi her uzun yolculukta konpres çoraplara benzeyen bacaklarımı sıkan sargılar kullanıyorum, fazla tuz kullanmıyorum, magnezyumu muhakkak kullanıyorum, ilk zamanı B6vitami kullandım ama şimdi  potasyumla beraber   yiyeceklerden alıyorum. Yazdıklarım gün içinde  bazı küçük alışkanlıklarımızı kaldırarak uygulanması çok kolay..
 
Yüzüğünün parmağını sıktığında, uzun bir yolculuktan sonra bacaklarınızın  ve vucudunuzun sıcak havalarda şişmesi,
 
ÖDEMİN BAŞLICA NEDENLERİ 
Adet öncesi sendromu
Hamilelik
Bazı ilaçlar
Hareketsiz yaşam tarzı
 
Çoğu zaman ödem önemli bir rahatsızlık sayılmaz
Ama sürekli ödemden şikayetciyseniz bu durum böbrekler ve kalbinize sorun acabilir. 
 
Hafif ödem kendi kendine biraz hareketle geçebilir. Günün içinde ödemli  bölgeyi kalb seviyesinin  üstünde  tutmaya çalışın; ödemdem kısa sürede kurtulabilirsiniz.
 
Ödemin sebebi ne olursa olsun  hemen müdahele etmek önemlidir. Vucutta  su tutması kalp ve böbreklerinizin fazladan çalışmasına sebep olaçaktır.
 
ÖDEMDEM KURTULACAK  YÖNTEMLER
 
 1..Hareket edin
Bir yerde uzun süre oturmak veya ayakta durmak ödem yapabilir.Önemli bölgeyi hareket ettirdiğinizde vücut sıvıları toplandıkları yerden dağılaçaktır. Düzenli olarak günde yarım saat yürüyüşle ödemlerden kurtulabilirsiniz.
 
2..Bacakları  yukarı kaldırın.
Eğer ayaklarınız şiştiyse onları kalb seviyesinin üstüne bir sandalye veya yastıkğa koyarak ödemi geçirebilirsiniz. Ödem el ve kollardaysa günde üç kere kalp seviyesinin üstüne kaldırmak fayda sağlıyaçaktır.
 
3..Konpres çorap giyin.
Konpresli ve sargılı giyisiler el, ayak bileklere baskı  uygulayarak sıvı birikmesini önler.
 
4..Tuzu azaltın.
Vücuttaki fazla tuz dokuların fazla su tutmasına neden olur. Eğer vucudunuz tuz ödemin  başlamasına neden oluyorsa azaltmanızda fayda olaçaktı. İşlenmiş gıdaları kullanmamaya çalışın. Dondurulmuş, paketlenmiş ve konserveler işlenmşi gıdalardır bunlardan ne kadar uzak durursanız  o kadar iyidir.
Yemeklere tuz yerine
Kuri
Dere otu
Biber
Kimyon 
Kekik
 
 
5.. İdrar söktürücü çaylar tüketin.
Bu çaylar bedendeki fazla sıvıyı söktürerek dışarı atmanızı sağlar.Günde  iki veya üç kere içebilirsiniz.
İdrar söktürücü çaylar,
Maydonoz çayı
Isırgan otu çayı
Ekinez çayı
Karahindiba çayı
Rezene çayı
Kakule çayı
Papatya çayı
Yeşil çay
Mısır püskülü çayı
 
6..Bol su tüketin.
Vucuttaki suyu atmak için daha su tüketmek çok çelişkili bilgi gelebilir ama su içtikce vucuttaki ödemi daha çabuk atacaktır.Çünkü vucut su eksikliği hissettiğinde eldekikısıtlı  suyu tutmak için caba harcar böylece ödemli bölgedeki suyun atımasını zorlaştırır.
Hem ödem atmak hemde sağlıklı yaşamak için ginde 12 ve 8 bardak su içmeye çalışın. 
 
7..B6 vitamini alın
B6 vitamini ödem atmaya yardımcıdır.Adet öncesi sancılanan hanımlar  B6 vitamini alarak rahatlıya bilir. B6 vitamini suda çözülür.
Tavuk
Ay çekirdeği
Hindi
Muz
Antep fıstığında bulunur.
 
8..Magnezyum kullanın.
Vucutta ödem oluşturan nedenlerden biri ise magnezyum eksikliğidir.
Bu mineral bedenin çok görevin yerine getirilmesinde kilit rolü oynar.
Adet öncesi sendromu yaşayan kadınlardaki ödemi atmak için günde 200mg magnezyum alması ödemi atmak için yeterli gelmektedir.
Ispanak
Pazı
Kabak çekirdeği 
Badem
Yogurt
Muz
Bezelye 
İncir  adetli olduğunuz zaman tüketin.
 
9..Potasyum
Potasyum vucuttaki su dengesini etkileyen mineraldir potasyum eksikliği doğrudan ödeme neden olmaz.Yanlız fazla sodyumu dengeleyerek yardımcı olur.
Ispanak
Tatlı patates
Nar
Somon
Kuru kayısı bol miktarda potasyu bulunur.
 
 
Toplam blog
: 101
: 3501
Kayıt tarihi
: 17.11.13
 
 

Ucunu göremediğim kadar  Özgürlük, Aldırmadan hiç birşeye,  bütün kuralları kırıyorum Ne olursa o..