Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

ODTÜ reklamı, hatıralar ve Kıbrıs…

ODTÜ reklamı, hatıralar ve Kıbrıs…
 

Üniversite sınavı sonuçlarının açıklanmasının ardından medya organlarında üniversitelerin reklamları yayınlanmaya başladı… İçlerinde en çok sevdiğim reklem ODTÜ’ nünkiydi… (Ortadoğu Teknik Üniversitesi) Dalındaki üstün bir markanın, içinden çıkarmış olduğu ünlü kişilerle ayrıcalığını ilan etmesini andırıyordu… 

Ben de Ege Üniversitesi’ nde okurken, kermeslerimizde okula gelip giden ünlü şahsiyetleri görünce, aynı gurur duygusunu yaşamıştım sık sık… O günlerin hülyalı hayalleri içinde, geleceğe bakarken o kadar tatlı geliyor ki insana anlatamam… Tabi ki şuan o tadı tam olarak hissedemiyorum… 

Seneler çiğneyip geçmiş o hülyalı hayalleri… İçimdeki çocuğu hala yaşatmayı başarsam da, ne yazık ki çiçeğim burnumdaki ilk günkü tadı alamıyorum o günleri düşlediğimde… Ufka bakıyorum da, bulutlu ve kapalı bir hava var oralarda… 39 yaşımın morukluğunun etkisi olsa gerek… Ne de olsa yaşlanıyoruz… 

Konu konuyu açıyor ve lafı bir türlü getiremiyorum istediğim yere… Geçenlerde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile ilgili gelişmeleri tarıyordum… Oadaki üniversiteler dikkatimi çekti… Ne de olsa sınavlar sonrası yapılacak tercihlerde, Kıbrıs her zaman için öğrencilerin zihinlerinin bir köşesinde durmakta sürekli… 

Bugüne kadar 6 üniversitesi bulunuyormuş Kıbrıs’ ın… Doğu Akdeniz, Yakın Doğu, Kıbrıs Uluslararası, Lefke Avrupa, Girne Üniversiteleri ve ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü… Yedincisi de İTÜ olmak üzereymiş… Bu yıl hazırlık sınıflarını açarak 3 bölgede ağırlıklı olarak Denizcilik eğitimi vereceklermiş… 

Aslında yazı konumun İTÜ olması gerekirdi… Ama reklamların etkisi midir, bilemiyorum… ODTÜ’ nün Kıbrıs kampüsü daha çok dikkatimi çekti… İTÜ’ nün de Kıbrıs’ ta açılmasıyla, Türkiye’ de olduğu gibi orada da sıkı bir rekabet başlayacak aralarında… 

Yanlız itiraf etmeliyim… Kıbrıs’ ta bir ODTÜ kampüsü olduğunu bilmiyordum bugüne kadar… Benim cahilliğim kusuruma bakmayın… Bu ayrıntı yüzünden ODTÜ, yazının konusunu çaldı götürdü birden bire… İlk fırsatta Kıbrıs’ a özel bir seyahatte bulunup, tüm kampüsleri tek tek gezmeyi düşünüyorum… ,  

Geleceği parlak gençlerimizin başarılarını taçlandıracak Kıbrıs Üniversiteleri için bunu çok görmemek lazım… Hedefini belirlemiş ve hayatına dört elle sarılmış gençlerimizi, ilerideki yaşamlarında daha iyi yerlerde görebilmek umuduyla… 

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL 

http://www.hayatveinsan.com/?p=10784
http://www.hayatveinsan.com 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..