Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrencilerin neden üşüdüğü sorusunun yanıtını buldum

Öğrencilerin neden üşüdüğü sorusunun yanıtını buldum
 

Devlet bir grup öğrenciye 170 YTL, diğer grup öğrenciye 28 YTL ödenek ayırıyorsa bir sorun vardır.


Birkaç gün önce bir yazı yazıp okulların soğuk olduğunu, öğrencilerin üşüdüğünü anlatmıştım (1).

Mustafa Balbay, bugün (31-12-2007) Cumhuriyet'te, Gündem köşesinde yazmış: "120 bin 668 öğrencinin okuduğu 450 İHL için ayrılan ödenek 21 milyon YTL. Öğrenci başına 170 YTL düşüyor. İHL dışındaki 6 tür lise grubunda okuyan 1 milyon 728 bin öğrenciye ise 49 milyon ödenek ayrılmış. Öğrenci başına 28 YTL. (...)"

Öğrencilerin neden üşüdüğü sorusunun yanıtını işte bu sayılarda...

İmam Hatip Lisesinde okuyan öğrenciye 170 YTL, diğer liselerde okuyan öğrenciye yalnızca 28 YTL. Bu bir skandaldan öte birşeydir, bir rezalettir. Bir Milli Eğitim Bakanının özür dilemesi ve bu özrü bir istifa ile tamamlaması gereken bir durumdur. Herhalde şöyle düşündüler: Her öğrenciye eşit şekilde dağıtsak öğrenci başına 38 YTL düşecek, nasıl olsa bu da yetmez. Biz en değerli öğrencilerimizin okuduğu, ileride bakanlar, başbakanlar ve cumhurbaşkanları yetiştirecek olan İmam Hatip Liselerine 6 katını verelim, diğer öğrenciler üşürlerse üşüsünler.

Bu arada Milli Eğitim Bakanlığı ödeneği yetersiz olduğu için ısınamayan okullara uyarı yazısı yazmış: "Okullarınızın iyi ısınmadığına dair şikayetler var... Önleminizi alın!"

Milli Eğitim Bakanı her okula normal ısınmayı sağlayacak kadar yakıt sağlamak zorundadır. Bunu yapamıyorsa istifa etmeli ve yapacak bakanlar gelmelidir.

(1) Okullar soğuk, çocuklar üşüyor (28-12-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=83209

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..