Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '09

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrencinin uyabileceği ders programları neden hazırlanmaz ki?

Öğrencinin uyabileceği ders programları neden hazırlanmaz ki?
 

Ders Çalışma, Ders, Ödev, Sınav, Haftalık Ders Çalışma Programı


Rehber öğretmen ile birlikte uzunca bir görüşmenin ardından yapılan ders çalışma programlarının neredeyse tamamına yakını neden öğrenci tarafından uygulanmaz? Öğrencilere sorulduğunda; “programa henüz başlayamadım, işim çıktı”, “yarın akşam başlayacağım”, “sınavlarım var uygulayamıyorum” vb. cevapları vermekteler. Düşündüm de acaba rehber öğretmenler boşu boşuna mı program yapıyorlar? Ders çalışma programı hazırlanırken özellikle şu konular üzerinde durulması kanaatindeyim.

Programın Neden Yapıldığı Önemlidir

Sadece ders programı hazırlamak için yapılmamalı, program öğrenciyle birlikte hazırlanarak aktif olmalı, konunun öğrenilmesinin hedeflendiği hissettirilmelidir. Yapılacak ders programı ister günlük, ister haftalık olsun, belli bir amaca yönelik olmalıdır.

Gerçekçi Olmalıdır

Programın amaca yönelik olmasının yanında öğrencinin üzerinde ağır bir yük oluşturmayacak nitelikte olması da önemlidir. Bu öğrencinin kısa zamanda bıkmasına, programdan vazgeçmesine sebep olur.

Aşırı derecede ders yüklemesi veya planlanan ders, öğrencinin kapasitesinin çok altında da olmamalıdır. Kapasitesine ve yaşına uygun olmalıdır.

Öğrencinin Okul / Dershane Derslerine Uygun Olmalıdır

Öğrencinin okul ve/veya dershane dersleri dikkate alınarak hazırlanmalı; evine ulaştığı zaman, ders tekrarı ve testler; işlediği konu ve dersin içeriğine uygun olmalıdır.

Amaç Süreyi Doldurmak Değil Konuyu Öğrenmek Olmalıdır

Öğrenciyle birlikte yapılan ders programları saat saat yerine başlama saati belli olmak kaydıyla konunun bitmesine bağlı olarak hazırlanmalıdır. Eğer konu 1. seansta bitecek kadar kısa değilse, ara verilerek çalışılmalı, amacın konuyu tam olarak öğrenmeyi içerdiği unutulmamalıdır.

Otokontrole Yönelik Olmalıdır

Program sadece rehber öğretmen tarafından hazırlanmamalı, öğrencinin görüşleri, ders çalışma alışkanlıkları, zaafları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme stilleri, ders çalıştığı ortamın özellikleri, aile yapısı, vb. göz önünde bulundurulmalıdır. Öğrencinin, bütün bu özeliklerini bilerek ve eksiklerini görerek ders programını yürütmesi ve başarılı olduğu konularda daha başarılı, öğrenmenin tam gerçekleşmediği durumlarda ise nasıl başarı sağlayabileceğinin yollarını düşünmesi/uygulaması sağlanmalıdır.

Başarısını Arttıracak Materyaller Önerilmelidir

Her dersin kendine has destekleyici materyallerinin olduğu unutulmamalı, kullanımı teşvik edilmelidir. Mesela: coğrafya - tarih gibi derslerin atlaslarla, biyoloji dersinin şekil ve çizimlerle, Türkçe - Edebiyat vb. derslerin sözlük ve yazım kılavuzlarıyla daha kolay öğrenilebileceği ve başarı sağlanacağı öğrenciye hiseetirilmeli, böylece ders çalışmanın zevkli olduğunu görmesi sağlanmalıdır.

Zorlandığı Konularda Destek Alabileceği Yöntem ve Kişilerden Yararlanmasına Vurgu Yapılmalıdır

Her konuyu hemen öğrenemeyeceği, zorlanabileceği, ancak bunu aşabileceği öğrenciye bilinç düzeyinden öte davranış boyutunda kazandırılmalıdır. Soru sormanın, başkasından yardım almanın normal olduğu konusunda farkındalık kazanması sağlanmalıdır.

Sağlıcakla....

 
Toplam blog
: 7
: 1314
Kayıt tarihi
: 28.11.08
 
 

İst. Üniv. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 2001 Mezunu. İstanbul'da yaşıyor. ..