Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmeniiiiim yardım eeeett!

BİR ÇOCUĞA YARDIM EDEBİLMEK İÇİN; ÖNCE KENDİMİZDEN YOLA ÇIKMALIYIZ.

Anneler babalar; bugünün velileri kendini nasıl görüyor. kendini ve eğitim anlayışını objektif değerlendirebiliyormu? kendimize sormamız gereken soruları ne denli ciddiye alıyoruz.

ÇOCUKLARINIZLA (ANNE-BABA) İLETİŞİMİNİZ

1-Çocuğuma ilgi ve sevgiyi nasıl gösteriyorum?

2-Çocuğumun yaşı gereği hareket ihtiyacını nasıl karşılıyorum?

3-Çocuğumun sorularını nasıl cevaplıyorum?

4-Çocuğumun yeteneklerini nasıl takdir ediyorum?

5-Çocuğumun birey olarak görüyormuyum? ona karşı nasıl davranıyorum?

6-Çocuğuma merak ettiği konuları nasıl açıklıyorum?

7-Çocuğumun hangi etkinliklere katılmasını sağlıyorum? neden

8-Çocuğuma verdiğim sözleri tutuyormuyum?

9-Çocuğumun tercihlerini onaylıyormuyum?nasıl

10-Çocuğumu önemsediğimi nasıl gösteriyorum?

11-Çocuğum için mutlu bir ortam sağlıyormuyum?

12-Çocuğumun ağladığı zamanlar neden ağladığını düşünüyorum?nasıl sakinleştiriyorum?

13-Çocuğum hayal gücünü nasıl kullanıyor?

14-Çocuğumun cinsel kimliğine uygun doğru seçimlerde bulunuyormuyum?

15-Çocuğumun beni istekleri doğrultusunda kullandığını düşünüyormuyum?

16-Çocuğum için yaşına ve cinsiyetine uygun doğru oyuncak seçimlerinde bulunuyormuyum?

17-Çocuğumun bilgisayar isteğine nasıl cevap veriyorum?

18-Çocuğunuzun diğer kişiler hakkında ne düşündüğünü nasıl anlarsınız?


KENDİNİZİ (ANNE-BABA / VELİ) DEĞERLENRİR MİSİNİZ?

1-Günümüzde veli kimdir?

2-Çocuğunuzu objektif değerlendirebilir misiniz?nasıl

3-Anne-baba çocuğunu neden okula gönderir?

4-Veli çocuğunun okulda ne yediğini önemser mi?

5-Veli çocuğunun gelişimi hakkında nasıl bilgi edinir? yeterli midir?

6-Veli okul çalışmalarına katkıda bulunmak istermi? ne şekilde katkıda bulunabilir?

7-Veli için okulun hijyeni ne derecede önemlidir?

8-Veli nasıl bir okul ister?kapsamlı açıklarmısınız

9-Veli için çocuğunun eğitiminde önemli kıstaslar nelerdir?

10-Veli için okulöncesi eğitim ne derece önemlidir?

11-Günümüzde uygulanan hangi eğitim yöntemlerini biliyorsunuz?yeterli bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz?

12-Veli-öğretmen diyaloğunun güçlü olmasının avantajları olduğunu düşünüyor musunuz?

13-Size göre okul seçiminde en önemli 2 unsur nedir? neden

14-Öğretmenin başarısını ölçer misiniz? size göre başarılı öğretmen kimdir?

15-Size göre okul yönetimi her zaman şeffaf davranır mı? neden

16-Siz öğretmen olsanız çocuklarla başetmek için nasıl yöntemler uygularsınız?

17-Veli olmak zor mudur?

18-Size 10 saat süre ile ilgilenmeniz için 15 çocuk teslim edilse bu zamanı nasıl değerlendirirsiniz?

19-Veli toplantıları gereklimidir? neden

20-Bilinçli tercihlerde bulunan anne-baba olduğunuzu düşünüyormusunuz?neden

21-Yarın deprem olacağını bilseniz çocuğunuzu yinede okula gönderirmisiniz? neden

22-Çocuğunuza önemli durumlar için gerekli bilgileri öğretirmisiniz?

23-Çocuğunuzun nasıl bir kişiliğe sahip olmasını istersiniz? neden

24-Diğer düşünceleriniz....

 
Toplam blog
: 10
: 699
Kayıt tarihi
: 25.02.07
 
 

Kahve sohbetini çok severim. Evde olmayı; gezmek kadar severim. Kahveyi, kırmızıyı, güneşi, papaty..