Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenlere, hediye yasağı doğru bir karardır.

Öğretmenlere, hediye yasağı doğru bir karardır.
 

Öğretmenlere hediye yasağı, doğru bir karardır

Öğretmenler bunu daha iyi anlarlar ve yorumlarlar.

Her yıl, 24 Kasımlarda öğretmenlere hediyeler veriliyordu.

Bir çok öğretmen, günler öncesinden hiç bir hediyeyi kabul etmeyeceğini zaten öğrencilerine bildirirdi. Öğretmenlerin bu kararı gerçek anlamda öğrencileri rahatlatırdı. Öğretmenler bunu çok iyi anlarlar. Öğrenciler arasındaki ekonomik farklılıkları en iyi öğretmenleri bilir. Hediyelerin, öğrencileri nasıl sıkıntıya soktuğunu, bunalımlara yol açtığını bilirler.Hediyeler, öğrenciler arasındaki farklılık hissi, duygusu, yaratır.

Öğretmenlere öğrenciler tarafından hediye verilmesinin yasaklanmasını çok doğru bir karar olarak görüyorum.

Öğretmene bir hediye verilecekse bunu Milli Eğitim Bakanlığının yapması gerekir. Her yıl 24 Kasımda öğretmenlere birer maaş hediye verilse, öğretmenler en güzel hediyeyi devletinden almış olurlar. Devletimizin de öğretmenleri için bunu yapmaya gücü vardır.

Hediye, çok abartılabiliyor. Bu abartılar da bir takım rahatsızlıkları beraberinde getiriyor. Gösteriye, güce yönelebiliyor. Bu durumda hediye amacının dışına çıkıyor. Hediyeyi alanda da verende de sıkıntı düşüyor. Özellikle bu öğrenciyle öğretmen arasındaysa sıkıntının boyutu daha farklı oluyor.

Hediye kişilerde bağımlılk, alışkanlık da yaratabiliyor.

Milli Eğitim Bakanlığının bu kararını doğru buluyorum. Öğretmenlere hediyeyi Milli Eğitim Bakanlığı'nın vermesinin daha uygun olacağına inanıyorum.

Tüm öğretmenlerimizin, "24 Kasım Öğretmenler Günü'nü" kutluyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..