Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '09

 
Kategori
Şiir
 

Oğuzeli'nde bir bayram sabahı yedi yaş çocukluğum ve babamın kokusu

Oğuzeli'nde bir bayram sabahı yedi yaş çocukluğum ve babamın kokusu
 

Ali Çapan


Akşamın duvarına yaslanmış

O ahşap merdivenin

Geceye doğru yükselen

Sessiz basamaklarından

Usul

Usul korkarak inmiştim

O evimizin

Toprak damından

Kucağımda geceden topladığım

Uykusu kaçmış yıldızları

Birer birer yerleştirmiştim

Kenarı sarı oyalı yazmaların saklandığı

Annemin aynalı sandığına

Kırlangıçların kanatlarında getirdiği

Akşam serinliğini paylaştığım

Toprak damlardaki çocuktum

Sahibinin sesi taş plak döndükçe

Borulu gramafonda

Babamla o gece dinlemiştim

Hamiyet Yüceses’ten

“Bakmıyor çeşmi siyah feryada”.

Bayram namazı için

Abdest aldığım o sabah

Kınalı ellerimle yüzüme çarptığım

Soğuk su

Ve babamın kokusu

Uykulardan uyandırmıştı beni

 
Toplam blog
: 19
: 502
Kayıt tarihi
: 02.03.07
 
 

Ali ÇAPAN 10.03.1948'de Gaziantep'in Oğuzeli ilçesinde doğdu. Ankara İTİ Akademisini bitirdi. 30 yıl..