Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

OKS' ye kimler, ne zaman, nereye nasıl başvurabilir?

OKS' ye kimler, ne zaman, nereye nasıl başvurabilir?
 

OKS”ye Kimler Başvurabilir?

OKS”ye ilköğretimin son sınıfında (8. sınıfta) okumakta olan öğrenciler başvurabilirler. OKS başvuru tarihleri genellikle eğitim-öğretim yılının birinci dönemi sonunda (Şubat) ayında yapılmaktadır. Başvuru dönemi basın yoluyla ve ilköğretim okulu müdürlüklerine resmi olarak bildirilir. İlköğretim müdürlükleri başvuru tarihleri başladığında gerekli duyuruları öğrencilerine yaparlar.

OKS İçin Nereye Başvurulur?

OKS başvuruları son iki yıldan (2004”ten itibaren) beri internet üzerinden online olarak yapılmaktadır. Elektronik ortamda geçekleştirilen başvuru öğrencinin halen okuduğu ilköğretim okulu müdürlüğü tarafından ve okul müdürlüğü ile veli sorumluluğunda gerçekleştirilir.

Açık İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören öğrenciler OKS için, başvuru döneminde yayımlanan kılavuzda (e-Kılavuz) yer alan okul türlerine “Başvuru ve kayıt-kabul şartları”nı taşımaları halînde bulundukları il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne başvururlar.

OKS Başvurusunda Hangi Adımlar İzlenir?

OKS Başvurusu Öğrencinin halen okumakta olduğu okul müdürlüğü tarafından Internet ortamında elektronik olarak yapılır.

Elektronik ortamda başvuru yapılmadan önce, başvuru kılavuzlarında açıklanan miktarda ve açıklanan bankalardan birine sınav ücreti yatırılır. Sınav ücreti sınava girecek öğrenci adına TC Kimlik numarası verilerek yapılmaktadır.

Sınav ücreti yatırıldıktan sonra sınava başvuracak öğrencinin velisi, adayın;

TC Kimlik numarası,
nüfus cüzdanı,
vesikalık fotoğrafı
ve sınav ücretini yatırdığına dair banka dekontu ile öğrencisinin okumakta olduğu okul müdürlüğüne müracaat eder.

TC vatandaşı olmayanlar ise;
fotoğraflı kimlik belgesi,
vesikalık fotoğraf
yatırdıkları banka dekontu
ve okul müdürlüklerince kendilerine verilen aday numarası ile başvuracaktır.

OKS adayının kimlik bilgileri ve sınav bilgileri, okul müdürlüğü yetkilisi tarafından elektronik ortamda “e-Başvuru Formu”na girilir. Girilen bilgiler öğrencinin velisi tarafından da kontrol edilerek girilen bilgilerden emin olunduğunda onaylama işlemi gerçekleştirilir. Bu aşamada bilgilerin girildiği “e-Başvuru Formu” elektronik ortamda onaylanmadan önce bir çıktısı adayın velisine imzalatılır. Öğrenci velisi, bilgileri tek tek kontrol etmeli özellikle banka dekontu referans numarasını gözden kaçırmamalıdır.

Elektronik ortamda onaylama işlemi yapıldıktan sonra adayın OKS başvurusu gerçekleşmiş olur. Elektronik onaylamadan sonra girilen bilgilere müdahale edilemediği için bir önceki maddede açıkladığımız işlem titizlikle yapılmalıdır.

Elektronik ortamda onaylanan “e-Başvuru Formu”nun bir örneği çıkartılarak kaydı giren okul müdürlüğü yetkilisi ve öğrencinin velisi tarafından imzalanır. İmzalanan “e-Başvuru Formu” okul müdürü tarafından da onaylandıktan sonra aslı okulda saklanır bir örneği de adayın velisine verilir.

Okulda yapılan işlemler sırasında kullanılan kırtasiye ve teknoloji giderleri olarak, başvuru kılavuzunda açıklanan miktarda ücret öğrenci velisi tarafından “Okul-Aile Birliği” makbuzu karşılığında okul müdürlüğüne ödenir (2006 Yılında 2 YTL ödeme alınmıştır).

Yurtdışında Öğrenimlerini Sürdüren Öğrencilerin Başvuruları Nasıl Yapılır?

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullar “İLSİS” adı verilen elektronik sistemle merkeze bağlanmıştır. İnternet üzerinden bilgilerin bir merkezde toplandığı (Bakanlık Bünyesinde) “İLSİS” sistemi kurumların bakanlıkla bilgi alışverişini sağlar.

Yurt dışında öğrenimlerine devam eden öğrenciler, OKS başvurularını “İLSİS” sistemine bağlı okul ya da kurumlardan yapabilirler. İLSİS kurum kodu olan okulun bulunmaması ya da kurumun internet erişiminin olmaması halinde adaylar (velileriyle), OKS başvurusunu bulundukları ülkenin T.C. Büyükelçiliğinden (Eğitim Müşavirliği) yaparlar. T.C. Büyükelçiliğinde (Eğitim Müşavirliği) de internet erişimi olmaması halinde buradan alınan başvuru formu doldurulup imzalandıktan sonra T.C. Büyükelçiliğine (Eğitim Müşavirliği) teslim edilir.

Aday tarafından doldurularak teslim edilen başvuru formları o ülkeden sorumlu olan genel müdürlüğe (Yurt Dışı Eğitim Öğretim Genel Müdürlüğü, Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü) gönderilir. Bu adayların başvuru giriş işlemleri ilgili genel müdürlük tarafından yapılır.

Yurt Dışı Eğitim Öğretim Genel Müdürlüğü ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğünce adayın veri girişi yapılamaması durumunda ise Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından teknik destek verilir.

Başvuru girişini yapan birim sınav giriş yeri belgesi, sınav sonuç belgesi ve tercih işlemlerinden de sorumlu olacaktır. Başvuru yapan aday, sınav giriş yeri belgesi, sınav sonuç belgesi ve tercih işlemlerini de başvurusunu gerçekleştiren kurumdan yapar.

Önemli Not: Bu yazı, 20 Eylül 2006 yılında yazılmış olup şu anda güncelliğini yitirmiştir. Şu anda ortaokullardan liselere geçiş için Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi uygulanmakta ve bu uygulama çerçevesinde ilk dönem ve ikinci dönem 6 dersten (Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, TC İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) Türkiye geneli ortak sınav yapılmaktadır.

Yararlanılan Kaynaklar;

Sinavlar.meb.gov.tr
2006 OKS Başvuru Kılavuzu

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..