Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

OKS (LGS) hakkında temel bilgiler

OKS (LGS) hakkında temel bilgiler
 

Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS), ilköğretimden sonra devam edilen ve sınavla öğrenci alan üst öğretim kurumlarına (ortaöğretim kurumları- liseler) öğrenci seçme ve yerleştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi için yapılan sınavın adıdır.

OKS sınavı Milli Eğitim bakanlığı”nın Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yapılır. OKS başvuruları her yıl, eğitim- öğretimin birinci dönemi ortalarında alınır. Sınav ise o yılın eğitim- öğretim yılının sonunda yani Haziran ayında yapılır. OKS ye ilköğretimin son sınıfında (8. sınıfta) okumakta olan öğrenciler başvurabilirler.

LGS, Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavına halk arasında verilen kısaltma ismidir ve “Liselere Giriş Sınavı (LGS)” anlamına gelmektedir. LGS’ye OKS’nin gayri resmi adı da diyebiliriz. Zira Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nın resmi kısaltması OKS’dir. Bu nedenle bizler de bu ve sonraki ilgili yazılarımızda OKS kısaltmasını kullanacağız.

OKS’ye ilköğretimin son sınıfında okumakta olan öğrenciler müracaat edebilir. OKS”de adaylara 100 soru sorulur. Bu soruların ders dağılımı ise şöyledir;

Türkçe: 25

Matematik: 25

Fen Bilgisi: 25

Sosyal Bilgiler: 25

OKS”de öğrencilere sorulan 100 sorunun 120 dakikada yanıtlanması istenir. 120 dakika süren sınav sonucunda yapılan netler dikkate alınarak her aday için iki türde puan hesaplanır. Bu puan türlerinden biri Matematik- Fen (MF), diğeri ise Türkçe- Matematik (TM)”tir.

Matematik- Fen (MF) puanı Fen liselerine yerleştirmede dikkate alınırken, Türkçe-Matematik (TM) puanı fen liseleri dışındaki okullara yerleştirmede dikkate alınır.

OKS tüm il merkezleri ile yurt dışında Lefkoşa, Trablus, Riyad, Medine, Cidde, Bakü ve Aşgabat’ta aynı anda gerçekleştirilir.

Başarı mutluluk ve huzur dolu günler dileklerimle üç şeyden asla vazgeçmeyin; SEVMEKTEN, GÜLÜMSEMEKTEN ve de HEDEFLERİNİZDEN...

Önemli Not: Bu yazı, 18 Eylül 2006 yılında yazılmış olup şu anda güncelliğini yitirmiştir. Şu anda ortaokullardan liselere geçiş için Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi uygulanmakta ve bu uygulama çerçevesinde ilk dönem ve ikinci dönem 6 dersten (Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, TC İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) Türkiye geneli ortak sınav yapılmaktadır. 

 

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..