Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '08

 
Kategori
Siyaset
 

Okuduğunu anlayamayanlar var ülkemizde

Okuduğunu anlayamayanlar var ülkemizde
 

Sınıfta öğrenci yapsa bu hatayı basarlar sıfırı ve “Sen ne biçim öğrencisin, önce okuduğunu anlamayı öğreneceksin” diye azarlarlar.

CHP kongre için afişler bastırmış, Ankara’nın panolarında heryerde karşımıza çıkıyor. Sabah otobüs durağımızın karşısında okudum bunlardan birini:

Çekil aradan
Din de bizim
Devlet de bizim
Millet de bizim

Okuduğunu anlayabilen herkes gibi ben de afişte ne yazdığını anladım. Bu afişte dini siyasete alet edenler eleştiriliyor. Yani AKP eleştiriliyor. Laiklik karşıtlarına, dini siyasete alet edenlere ve bu konuda odak olanlara “Çekil aradan” deniliyor.

Bu afişle ilgili bir haber gördüm (1). Bir sendika (adını yazıp boşuna reklam yapmayayım) hem de bir öğretmen sendikası bu afişi Başsavcılığa şikayet etmiş ve “CHP'nin laiklik karşıtı fiillerin odağı haline geldiği yapılan bu çalışmalarla belgelenmiştir.” demiş.

Tam “pes yani” denilecek türden bir başvuru. Hani bir benzetme vardır: Birisi “yağmur yağacak” demiş, karşısındaki “bana ördek dedi” diye adamdan şikayetçi olmuş. Diğeri bu saçmalığı anlayamayınca açıklamış: “yağmur yağacak, su birikintileri olacak, o birikintilerde ördekler yüzecek, demek ki sen bana ördek dedin”

Aslında bu benzetme başsavcılığa şikayet durumuna pek uymadı, çünkü “bana ördek dedin” şikayetinde biraz mantık var.

(1) Bu afiş mahkemelik oldu (Habertürk, 24-4-2008): http://www.haberturk.com/haber.asp?id=69894&cat=110&dt=2008/04/24

Ankara, 24 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..