Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

02 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

Okul masrafı...

Okul masrafı...
 

Haberi okuyunca babanin halini dusunmek yerine, hesaba basladim. Okul servisi aylik 100- 130 YTL arasindaymis Istanbul'da. 11nci sinifta okuyan cocugunuzun kitap masrafi ne kadar?... Ya kirtasiye?... Yeme-icme?... Sanki 400 YTL okul masrafina yetmez gibi geldi...

Zor is!...

***

Bizim kizi okul alisverisi icin magazaya goturduk. Bir sirt cantasi aldi. Dosya. Kalem. Defter. Hesap makinasi, basitinden. Toplam 20 kusur dolara ciktik. (Walmart fiyatlari)

Okul suresince sabah kahvaltisi ve oglen yemegi icinde 3 dolar civarinda aliyorlar. Gunluk. 'Halim-vaktim yerinde degil' derseniz, ya hic odemiyorsunuz, ya da 30-40 cent (kurus) oduyorsunuz...

Servis otobusu okuldan. Ucretsiz.

Kitaplar okuldan. Ucretsiz.

Zengin-fakir. Herkesin cocugu bu kadar masrafla cocugunu okula gonderiyor.

Ozel okullar haric!...

***

Ilk ogretim, daha dogrusu 0-12 yillik egitim zorunlu.

Egitim zorunlu olunca da, devlet senden para istemiyor.

Kirtasiyeye odeme yapmam diyenler icinde bir cozum vardir ama, ben simdilik denemedim...

***

Aklima en yatan uygulama; butun ogrencilere sabah kahvaltisi ve oglen yemegi verilmesi.

Bu ise Avrupalilar yillar once baslamislar. En fakir olduklari donemlerde...

Sonradan buralara -Kanada, Amerika- kadar bu uygulama yayilmis.

" Saglikli nesil yetistiremezsen, Milli Guvenligini koruyamazsin!..." demisler.

***

Inaniyorum.

Biz de bu isi ulkemizde yapariz.

Yapabiliriz.

Cocuklarimiza (hepsine) sabah kahvaltisi- oglen yemegi verebiliriz!...

Yeter ki niyet olsun!

Yeter ki; cocuk sever olma, milliyetperver olmak kadar kiymete binsin...





 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..