Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '10

 
Kategori
Eğitim
 

Okul neden vardır?

Hayatımızı her an yaşarken, onun ne olduğu hakkında genellikle pek düşünmemişizdir. Yaşam; adetlerimi, kurumlarımızı, inançlarımızı, zaferlerimizi, yenilgilerimizi, eğlenceyi ve işimizi kapsar. Hissettiğimiz her türlü duyguyu ifade eder.

Yaşamın devamı çevrenin, yaşayanların ihtiyaçlarına sürekli olarak yeniden uyarlanması demektir. Darwin'in çok bilinen kurallarından biridir. Yaşamımız, uygun ve yeterli olanlar için, duruma ayak uydurabilenler için çok kıymetli olacak. Değişen olaylara uyum sağlayamayan, kendini ihtiyaçlara göre yeniden yapılandırmayanlar için hayat pek de yaşanası bir yaşam sunmayacaktır.

Herhangi birimizin yaşamının kaliteli olması, yaşanabilecek bir hayat sürdürmemiz, toplum olarak yenilenme ile sağlanabilir. Toplum olarak kendimizi ne kadar toplum hissedersek ve yeniliklere ayak uydurursak, birey olarak da benim hayatım o kadar yaşanılabilir olacaktır. Kendimi uyarlayacağım toplumla uyuyum kolaylaşacaktır.

Grubun, toplumun sahip olduğu inançlar, hedefler, arzular, umutlar, idealler kişi olarak benim de olmalıdır. Büyük şehir içierisinde doğmuş ya da dağın en yalnız yerinde doğmuş bireylerin bu değerlere sahip olma durumları eşittir. Her ikisinin de sahipliği sıfırdır.

Grubu oluşturan bireylerin doğup ölmesi ve toplumu oluşturan bireylerin zamanla sürekli değişmesi, her bireyde olması gereken değerlerin aktarımını zorunlu kılar. Hedeflerin, hayallerin, umutların, inançların devamı, toplumun devamı, varlığımızın nedeni eğitim ile nesillere aktarılabilir.

Bu değerlerin devamlılığı, toplum olarak varolmamızın temelidir. Okulların varolmasının temel nedeni işte budur.

 
Toplam blog
: 27
: 1255
Kayıt tarihi
: 09.02.10
 
 

1978'de Susurluk'ta doğdum. İlk ve orta okulu burada tamamladıktan sonra Savaştepe Anadolu Öğretmen ..