Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '06

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Okulların sorunları

    Okula çocuğunuzu yazdıracaksanız sorununuz var demektir. Tümümüzün yaşamsal olarak en önemli sorunumuz bu. Çocuk doğal olarak yeryüzüne dilekçe yazarak gelmiyor. Siz onu nitelikli kılmak için görevinizi yapmak durumundasınız. Yeni dönemin en önemli olayı doğal olarak e-kayıt. Biz e-kayıt ile bu iş çok iyi olacak diye düşünürken bir karışıklığın içine düştük. Sınıflar 45, 52, 60 öğrenci arasında değişen bir kalabalıkla çalkanmaya başladı. En önemli varlığınız olan çocuğunuzu öğretmen için işkence olacak bir kalabalığın arasında bırakmak durumundasınız.

    Çok iyi olacak diye düşünürken büyük bir gerilim ve sıkıntıyla karşı karşıya kaldık. Ankara Gaziosmanpaşa Necla ve İlhan İpekçi İlk Öğretim okulunun müdürü bugün çocuğunu kayıt yaptırmak durumunda olan bir arkadaşa; niçin bu okulda bu kadar ısrar ediyorsunuz diye sormuş? Arkadaşımızda benim evim 250 metre ötede başka nereye gidebilirim demek durumunda kalmış. Bu kadar garip bir tavır olabilir mi? Biz evimizin olduğu yerde bir okula çocuğumuz gitsin istiyoruz. Özellikle ilk öğretim birinci basamak öğrencileri okula yürüyere gidebilmeli. Bu çok önemli bir sorun.

    Bu bölgede yüksek seçim kurulu verilerine göre okula kayıt olacak öğrenci sayısı mayıs ayı sonunda 19 olarak söylenmişti. Şimdi okul yöneticileri 60 öğrencilik iki sınıf yapmayı düşünüyorlar. 101 öğrenci yeni dönemde ortaya çıkmış. Bu sayının içinde ana sınıfından dolayı okula yazılmak durumund olan 60 öğrenci yoktur. Benim evim ilk öğretim okuluna 120 metre uzaklıkta. Ben bu yakınlığı düşünerek özel okula vermek istemedim. Çocuğum servis işkencesi ile yorulmasın istedim.

    Bu bu topraklara özgü çok karmaşık bir durumdur.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 2368
    Kayıt tarihi
    : 02.09.06
     
     

    1957 Soğukpınar doğumluyum. İlk okula Mamaş Köyü ilk okulunda başladım. Sırasıyla Ankara Yahya Kemal..