Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '11

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Öküz öldü, ortaklık bozuldu...

Öküz öldü, ortaklık bozuldu...
 

Yazarkafe'den çok çeken rahmetli blog yazarımız Mamut'un yaptığı karikatür.


Aslında yazımın içeriği tam başlığı yansıtmasa da bir tarafından o başlığa dokunuyor. Normal olarak yazmam gereken başlık şöyle olmalıydı. "MB yazarlarının artık Yazarkafe'de yazmaları çok zor." Ancak belki kendi şahsi sitelerini oraya üye yapabilirler.

Milliyet Blog yönetimi, şu anda Hürriyet'in sahibi olan Doğan Holding'in yönetiminde olduğu dönemde, Milliyet Blog yazarlarına birer mesaj göndererek, buradaki yazılarını Hürriyet'in bünyesindeki yazarkafe adlı siteye link vererek, daha çok okuyucuya ulaşmalarını sağlamaları konusunda destek vermişti.

Yazarkafe birçok siteden link alarak yazılarını yayınlayan Hürriyet grubuna bağlı bir site. O site siyaset, din, futbol, blog, haber gibi yazıları kabul etmiyor. Kendilerine göre kıstasları var. Ben de bugüne kadar o siteye 186 tane yazı göndermiştim. En son yazımı da bir hafta önce göndermiş ve o sitede yayınlaşmıştı.

O sitenin üç tane üyelik sistemi var. Bronz, altın ve platin. Altın ve platin üyeler yazarkafe'ye blog yazılarını gönderebiliyorlar. Milliyet Blog yazarları Milliyet, Doğan Holding yönetimindeyken o siteye otomatik olarak platin kategorisinde üye oluyorlardı. O siteye üye olan MB yazarlarının ana sayfasında "Bu blog yazarı aynı zamanda Yazarkafe yazarıdır" diye bir başlık bulunuyor, ayrıca o sitede yayınlanan her blogumuzun altında da "Bu blog yazarkafe'de de yayınlanmıştır" diye bir not bulunuyordu.

Dün siteye girmeye çalıştığımda, üyeliğimin bronz kategorisine düşürüldüğünü gördüm. Yani bu durumda eski yazılarım durmasına rağmen, bir üst kategoriye geçmedikçe ne siteye girebilecek, ne de yeni bir yazı gönderebilecektim. Bununla birlikte sitede bir not vardı. Eğer üyelik kategorisini yükseltmek için müracaat ettiğimizde, bu başvurumuz reddedilirse  üyeliğimiz silinecekti. Yani eski yazılarımız bile orada kalmayacaktı. Yeni yazı gönderemedikten sonra, eski yazılarımız orada kalsa ne olurdu? kalmasa ne olurdu?

72 saat içersinde değerlendireceklerini belirttikleri talebimi tahmin ettiğim gibi 7 dakika sonra red cevabı vererek sonlandırdılar.

Aslında onlar Hürriyet grubunun haberlerini ve reklamlarını kendi sitelerinde yayınlayabilecek olan siteleri kabul etmeye karar vermişler. Tabii biz Milliyet grubunda misafir blog yazarı olduğumuz için Hürriyet'in reklamlarını veya haberlerini yayınlayacak halimiz yok. Zaten teknik olarak da bu mümkün değil.

Benim atıl duran bir şahsi blogum var. Orada 1 yazı yazmışım. 10 kere okunmuş. Aynı yazıyı Milliyet Blogda yazdığımda 2000 in üzerinde okunma sayısı dışında 25 tane de yorum var. Bu nedenle ben şahsi blog sitelerini ıssız adaya düşmüş bir adamın durumuna benzetiyorum. Belki zamanla eş, dost, arkadaş, akraba gibi kişilerle grup genişletilebilir, hatta reklam alarak kazanç bile sağlanabilir ama, ben zaten bu işi profesyonelce düşünseydim, çok uzun yıllar önce bu mesleğe adım atardım.

Sonuç olarak üyelik kategorisini arttırmak istediğimde üyeliğim iptal edildiğinden benim gibi MB de yazıp da yazarkafeye yazı gönderen arkadaşların MB deki sitelerini Yazarkafe'ye bildirme veya üyelik yükseltme gibi bir girişimleri olmasın. Bu durumda Doğan grubunun Milliyet grubunu satmasıyla ilgili söylenecek tek sözü hem başlığa hem de aşağıya yazdım.

"Öküz öldü, ortaklık bozuldu."




 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..