Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '15

 
Kategori
Eğitim
 

Ölçe ve Değerlendirmede Kumanda Devri

Okullarda teknolojinin kullanımı ülkemizde 8-10 önce başladı. İlk olarak bilgisayar ve projeksiyon ile eğitimler yapılırken daha sonraları sınıflara yazıcı ve akıllı tahtalar giriş yaptı. Milli Eğitim Bakanlığı bir yandan da öğretmenleri teknoloji konusunda eğitimler vererek geliştirdi. Teknoloji o kadar hızlı ilerlemiş oldu ki şuan hemen hemen her sınıfta bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, yazıcı ve sistemi bulunmaktadır. Bu teknoloji öğretmenlerin ders anlatımında öğrencilerin görerek ve duyarak öğrenmelerini sağlamıştır. Son olarak Ulaştırma Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Fatih Projesi hayata geçirildi şuanda tüm liselerde kurulmuş olan bu proje yakın zamanda ortaokul ve ilkokullarda da bitmiş olacaktır.

Peki bu kadar teknoloji kullanıldı eğitim kalitesi arttı ve öğrencilerin konuyu ne kadar anlayıp anlamadıklarını kolay ve hızlı bir şekilde ölçen bir ölçme ve değerlendirme sistemi ortaya çıkmadı. Yaklaşık olarak iki önce bir okulda tesadüf eseri görmüş olduğum elektroy adlı sistemi gördüm. Merak edip ve araştırdım. Elektroyun çalışma prensibi şu şekildedir. Asıl amaç öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadıklarını ölçen bu sistem, konu bitiminde uygulanmaktadır. Öğrencilerin kendi adına bir adet kumandası bulunmakta, bir alıcı bilgisayar bağlanmakta olup kendi özel yazılımı sayesinde sorular tahtaya yansıtılmaktadır. Öğrenciler oturduğu yerden bu sorulara cevap vermektedir. Test bitiminde ortaya çıkan istatistikler ile öğretmen öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadıklarını rahatlıkla bu istatistiklerden görmektedir. Bu sistem ile her öğrenciye ulaşılabilmektedir. Sorular öğrencilerle beraber tekrar çözülmektedir.

Öğrenciler Açısından Elektroy

1. Öğrencilerin hangi konularda daha başarılı oldukları hangi konularda gelişme göstermeleri gerektiği anında tespit edilir.
2. Verilen konular, anlatılan üniteler için öğrencilerin hangi seviyede oldukları eksiksiz ve doğru biçimde elde edilir.
3. Öğrencilerin sınav heyecanını yenmesinde etkin rol oynar. Sıkça yapılana konu taramaları sayesinde sınavlarda oluşabilecek kaygı ve endişe azalır.
4. Öğrencilerin kendine güveni artarak gelişir.
5. Öğrencilerin derse katılımını arttırarak sınıf içinde interaktif bir ders işleme ortamının oluşmasını sağlar.
6. Severek ve isteyerek soru çözmek öğrencilerin moral ve motivasyonlarını en üst seviyeye çıkarır. Dersler daha eğlenceli hale gelir.
7. Öğrencilerin zamanı iyi kullanmayı öğrenmelerini sağlar. Öğrencilerin soruları okuma süreleri azalır. Böylece daha kısa sürede daha çok soru çözmek mümkün olur.
8. Öğrencilerin okuduğunu anlama, anladığını değerlendirip sonuca ulaşma becerileri hızlanarak gelişir.
9. Anlatılan konuların anında değerlendirilmesi, öğrencileri dersi dinlemeye ve planlı çalışmalar yaparak hazırlıklı olmaya yönlendirir.
10. Elektroy, öğrencilere kendilerini rahat hissettikleri bir ortam sağlayarak derse katılımlarını teşvik eder. Sorulan soruları yanlış bile yanıtlasalar sonuçta aktif öğrenme ortamı içinde bulunarak hatalarını telafi etme şansı yakalarlar.
11. Her tip öğrenci profili için başarıya olumlu yönde katkı sağlar. Öğrencilerin severek yaptığı keyif aldıkları bir aktivitedir. Herkes sınıf içinde sorulan sorulara katılımda bulunur. Sesini çıkaramayan sessiz öğrencilerde dâhil her tip öğrenci için performans artırımında bulunmak Elektroy ile çok kolaydır. 

 
Toplam blog
: 4
: 142
Kayıt tarihi
: 26.04.15
 
 

İnönü Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünü bitirdikten sonra 2005 yılında ist..