Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Öldürme

Öldürme
 

Küçük canavar yanımdaydı, küçücük ellerini tuttum. Minik burnunu okşadım, ipek saçlarını öptüm. Kulağına “anne” diye fısıldadım, babadan önce anne desin diye. Çarpık bacaklarına baktım, çirkin ayaklarını öptüm…

Sonra büyüdüğünü hayal ettim. Belki ressam olur, bu küçük eller fırça tutamaz ki? Belki oyuncu olur, bu cırtlak sesle kimse onun oyununu izlemez ama… Olsun hiçbir şey olmasın benim oğlum olsun, benim olsun, nefes alsın yeter…

Pamuklara sardım, sarmaladım. İncinmesin, zarar görmesin diye… Öptüm, okşadım, onu biraz daha fazla görmek için ayrılmadım yanından…



Annelik, o duyguyu hiç yaşamadan sadece hayal ederek yazabiliyorum bu satırları. Bir bebeğimin olma ihtimali bile beni mutlu ediyor.

Bu ihtimali olmayan aileleri düşünüyorum, kabullenmesi çok zor bu durum.

Ama anlayamadığım bir durum daha var ki, nasıl olur da anlık zevkler uğruna, düşüncesizce, sonucuna katlanmadan bir hata yapar ve o minicik bebeği öldürür?

Tabi ki de bazı durumlar olur ve o bebeğin belki de dünyaya gelmesi iyi olmayabilir. Tecavüz, sağlık sorunları gibi durumlarda bile zor karar verilip kürtaj işlemi yaptırılırken, zevk uğruna nasıl bir cana kıyılır?

Günümüz de doğum kontrolünün çeşitli yöntemleri var. Bu yöntemlerin anlatılması, insanların özellikle “anne” olacak kızların bu kontrol yöntemleri hakkında bilinçlendirilmesi artık bizim için tabu olmamalı! Cinsellik muhafazakâr bir toplum olmamızdan ötürü hala çekinilerek konuşulan bir konu olabilir ancak doğum kontrolü konusu oldukça önemli ve es geçilmemesi gereken bir husus.

Herkes bilmeli; ekonomik durumunuz yoksa, o bebeğe bakamayacağınızı inanıyorsanız onu öldürmek çözüm değil. “Paramız yok, bebeği ondan aldırdık” demekte korunmamanın bahanesi olamaz.

ÖLDÜRMEYİN-KORUNUN

Nasıl korunacağınızı bilmiyorsanız aile hekimleriniz, hastanelerin kadın doğum uzmanları, eczaneler ve internette ki güvenilir kaynaklar size bu konuda yardımcı olabilir.

Spiral (Rahim İçi Araç): Uzman sağlık personeli tarafından rahim içine yerleştirilen bir araçtır.
Doğum yapmamış kadınlarda kullanım sakıncalı olabilmektedir. Bu yöntemde hamile kalma riski % 1 ile 5 arasındadır.

Prezervatif (Kondom-Kaput):Cinsel ilişkiden önce, erkek cinsel organına takılan, sıvıyı toplayan ve spermlerin içeri akmasına engelleyen, kauçuktan yapılmış ince, esnek bir kılıftır.Bu yöntemde hamile kalma riski %3-14 arasında değişmektedir.

Diyafram:Kauçuktan yapılmış, yuvarlak, kapak şeklinde olan rahim ağzına takılan, esnek bir araçtır. Sperm öldürücülerle kullanılır. Bu yönteme rağmen hamile kalma riski %6-20 arasında değişmektedir.

Doğum Kontrol Hapları: Doğurganlığın sebebi olan hormonların ilaçla önlenmesi esasına dayanır. Her gün düzenli almak gerekmektedir. Bu yöntemde hamile kalma riski %0.1-5 arasında değişmektedir.

Kadında Tüplerin Bağlanması (Tüp Ligasyonu): Hiç çocuk sahibi olmak istemeyen kadınların, tüplerini ameliyatla bağlatmasıdır. Doğurganlık kalıcı olarak sonlandırılır.
Bu yöntemde hamile kalma riski % 0.5'tir.

(Doğum kontrol yöntemleri www.dogumkontrolyontemleri.com sitesinden alınmıştır.

 

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..