Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '06

 
Kategori
Sinema
 

Önemli olan ne?

Önemli olan ne?
 

Hokkabaz'ın seyirci sayısının kaç kişi olduğu sanırım net olarak hala ilan edilmedi ama oldukça yüksek bir izleyici sayısı yakaladığı söyleniyor. Bu iyi ! Çünkü Hokkabaz filmi çeşitli eleştirilere karşın yine de başarı kazanmalı. Eleştiri yapanların eleştirileri sanki "Bu Cem yılmaz da çok ilerliyor, herkes çok beğeniyor, ben de biraz frene basayım" türünden eleştiriler gibi geliyor bana.

Örneğin filmin tempo problemi oldu, akmadığı gibi eleştirelere bakacak olursak, bu bir öykü. Öyküde kompleks bir yapı amaçlanmamış. Deyim yerinde ise 7'den 70'e ulaşabilecek bir iletişim dili ve temposou var. Ben filmlerden sıkılan içi bayılan biri olsam da Hokkabaz da tempo yavaş diye bir sıkıntı yaşamadım. Mesela "Maskeli Beşler" filminde yaşadım, diyalogları çok zayıf buldum. Hele geçen hafta TV'lerde gösterilen "Keloğlan Kara Prense Karşı" filmindeki tempoyu ve diyalogları düşündüğümde sinema salonu bana dar gelmişti. Bitmek bitmemişti.

Bir de senaryo "çalıntı" mı konusu da enteresan bir durum. Çünkü benim senaryom vardı veya fikrim vardı arasında önemli ayrıntı var. Yani senaryo noterden onaylatılmışsa bu kanıtlanır ama benim bir sihirbazlık filmi proje fikrim vardı, çevremdekilere söylemiştim oradan fikmrim alınmış denirse buna yapacak çok birşey yok bence. Kendini hukuki güvenceye almadan sadece fikrini, taslağını çevredekilerle paylaşıyorsan bu fikrin yayılarak, değişerek dönüşerek karşına çıkmasına da hazır olacaksın. Ya da kimseye söylemeyip, yapıp, sonra da ortaya çıkacaksın.

Zaten sinema olunca öykü fikrinden çok gösterim ve anlatım ve diğer öğeler ön plana çıkıyor. Bu da Hokkabaz'ın çok güzel bir Türk Filmi olması özelliğini de elinden almaz. Eline sağlık Cem kardeş...

 
Toplam blog
: 19
: 963
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Endüstri mühendisi, ekonometri bilim uzmanı, kamu yönetimi lisanslı, Dünya Bankası’ndan sertifikalı ..