Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Onların acısı sizden daha fazla. O yüzden size acımıyorum denebilir mi?

Onların acısı sizden daha fazla. O yüzden size acımıyorum denebilir mi?
 

Çocuklar heryerde çocuktur. Birinin birinden farkı asla olamaz.


"Üzülmedim. "

"EVET İŞTE FİLİSTİNLİ ÇOCUKLARDA BÖYLE KORKUYORLARDI. ÜZÜLMEDİM"

"Bu fotoğraf bence israil tarafından propaganda amacıyla çekilmiş. Bir mizansen."

"Propaganda yapılıyor. Ama acemice açık alanda yere yatıyorlar. bir agaç veya bir taşıt bir binayı siper alıp hedef küçültmüyorlar. "

"Vah vah "

"Çok üzüldük! Filistinde yüzlerce çocuk enkazlar altında ölürken tatbikat gibi yere yatmalardan üzülmemizi beklemeyin. "

"Yere yatın çocuklar"

"Hala yaşayan babalar, analar var ki roket atmaya devam ediyorlar. O kadar katlettik gene de dize gelip de bize itaat etmiyor bunlar. Akşama babanıza söyleriz bir kaç ambulans daha vurup hiç olmazsa geri kalanın tedavi edilmesini önleriz. Akşama off sum sum (susamlı tavuk) ile felafel (nohut) yapayım da haberleri seyrederken yeriz." deseydi şaşırmazdım. "

"Acaba o kadın filistinli anneleride düşünmüşmüdür o anda çektikleri zorlukları acıları. "

"İlginç doğrusu..."

"Bu ülkede, katledilen İsrailli kadın ve çocukların da haber olabildiğini bilmiyordum."

"Şimdi de İsrailli siviller için mi üzülücez. Biz mazlumu severiz."

Yukarıdaki yorumlar hamasın roket saldırısı üzerine yere siper almış İsrailli anne ve çocukları ve olay üzerine 11 yorum vardı ve 7' si bunlar. İnanamıyorum, bu yorumları yapanlara ne bekleniyor illa kan mı olması lazım? Her gün üstümüze bir terörist roketi düşebilir korkusu içinde yaşayan insanlara karşı duyarsız olmak.

Ne farkınız kaldı? Filistinli ölen çocuklara duyarsız kalıp o saldırıları, vahşeti yapan İsrail hükümetinden. Farzet ki resimdeki çocuklarını korumaya çalışan anne de duyarsız ve hatta İsrail hükümetini yaptıklarından dolayı haklı buluyor.

Ya o çocuklar evet o İsrailli çocuklar onların suçu ne? Büyükleri insanlıklarını unutmuş tamamda o çocuğun suçu ne?

Dedim ya inanamıyorum. Çocukların her gün ve her gün yaşadıkları korkuya duyarsız kalabilen ama bir başka vahşet için lanetler yağdırabilen bir kafa yapısını anlamam mümkün değil. Sanki akan kan görmezsem. Duygu yok der gibi bir şey. Ölmemişsin ya niye acıyayım sana. Sanki bir beklenti var film izler gibi olsun birşeyler de biraz ağlıyalım isyan edelim.

İnsanlarımıza ne olmuş böyle anlamıyorum. Büyük bir sosyolojik sorun bu taraf olmak o kadar sıradan bir şey haline getirilmiş ki topluma artık savaş, terör, vahşet, yaşamın tehdit altında olduğu durumlarda bile o karşı taraftansa sorun yok. Yaşanan olaylar artık bir film izler, dizi izler niteliğinde yorumlanır hale gelmiş. Gerçek hayata bakış film senaryosu tadını almış bir kahraman seçiliyor ve olaya bakış onun cevresinde gelişiyor.

O yorumları yapabilmek nasıl bir anlayış nasıl bir şeydir. İnsanlığımdan utanıyorum. Ya bende günlük hayatımda böyle düşünen biriyle arkadaşsam ona merhaba arkadaşım diyorsam. Gerçekten utanırım kendimden bu kadar olmaz.

http://www.milliyet.com.tr/Dunya/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&Kategori=dunya&KategoriID=&ArticleID=1044345& Date=08.01.2009&b=Yere%20yatin, %20Hamas%20roket%20atesledi&ver=04

 
Toplam blog
: 44
: 2426
Kayıt tarihi
: 30.08.08
 
 

Yaşamak buysa yaşıyoruz işte, hayat bir mücadele ve ben de bu mücadeleyi elimden geldiği şekliyle ve..