Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '07

 
Kategori
İnançlar
 

Onu tanımak

Onu tanımak
 

Dünya yaratılırken meleklerden birisi ağır bir şekilde Arş'ı adımladı. Dünya yaratılıyordu... O bütün meleklerin hocası, Arş ordularının komutanı baş melek İblis'den başkası değildi. (O zamanlar adı Azazel) O yaratılış olarak diğer meleklerden farklıydı. Hatta melek miydi? Tanrı onu diğer meleklerden farklı olarak yaratılışında ona irade verdi. Önemli bir detay. Nedeni diğer melekler sorgulamaz, diğer melekler kurcalamaz ve itat eder önce Tanrıya sonra ona...
Azrail dünyadan toprağı getirdiği an birşeyler kıpırdandı bunu hissediyordu. En büyük rakibi insan yaratıldı... Diğer melekler sorgulamadan secde ederken o kendisine verilen ayrıcalıkla sorguladı neden? Kibirle seslendi ben daha güçlüyüm ben ateşten yaratıldım o topraktan neden ona secde edeyim? O Tanrıya karşı gelen ilk varlıktı...
Sonrası ise malüm. Kendisine rakip gördüğü insanı kandırarak yaşarken cennet kapısını ona kapattı. İnsan yeryüzüne indi. İblis Tanrı'dan sonkez bir istekte bulundu. "Bana izin ver ondan ve onun ümmetinden üstün olduğumu sana kanıtlayayım." Sana inananlara benim cennetim kapalıdır...
Dünyada evet dünyada sıkı bir yarış var insan ve İblis arasında. İnsan ya din yada erdemli olabilmek için öldüğünde cennete gidebilmek için yahut iyi anılabilmek için yaşantısına dikkat edip tabiri caiz ise şeytana uymadan yaşamaya çalışıyor. Ya O ? Hiç düşündünüz mü? Bir şey geliyor ve tahtınızdan sizi indiriyor. Ne yapardınız? Öylece savaşmayı bırakıp pes mi edersiniz yoksa krallığınızı geri almak için savaşır mısınız?
Ben İblise farklı bir taraftan bakmak istedim. İstediğim onu ne sempatik ne de haklıymış gibi göstermek. Sadece onu meleklerden ayıran duygunun iradenin bizde de olduğunu ve bizim de kaybettiklerimiz için çoğu zaman savaştığımızı bunu da bir erdem olarak gördüğümüzü hatırlatmak istedim. İrade yaratılışta ayırt edici bir etken ise insan ile İblisi birbirinde ayıran şey Ateş ve Toprak...
Sadece biraz düşünce.
 
Toplam blog
: 9
: 451
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Merak eden olursa adım Serdar, 25 yaşındayım. Bir reklam ajansının grafik tasarım bölümünde çalışıyo..