Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '11

 
Kategori
Anılar
 

Orhan Gencebay ve Kaderimin Oyunu...

Şu anda bir şarkı dinliyorum. Orhan GENCEBAY’ın bestesi olan Kaderimin oyunu. Ama Ajda PEKKAN’ın o güzel sesi ve farklı yorumuyla… Yıllardır unutamadığım bir anısı var bende bu şarkının…

Yıllar önceydi, ilkokul yılları. Küçük bir köyde süren mutlu yaşamım, birden değişmeye başlamıştı. Ne olduğunu anlayamıyordum ama bir gariplik vardı evdeki herkeste. Kime yanaşsam beni görmüyordu adeta, kalıveriyordum yapayalnız. Neyse ki okula gidiyordum da orada arkadaşlarımın arasında biraz uzaklaşıyordum bu kasvetli ortamdan.

Bir gün okuldan gelmiştim. Baktım katmerli bir hüzün dalgası sarmış tüm aileyi ve bir yol hazırlığı başlamıştı. Öğrenmek için yanaştığımda hayli zamandır rahatsız olan ablamın ameliyat olması gerektiğini, bu nedenle annem ve babamla birlikte ameliyat olmak üzere uzak bir şehre gideceğini öğrendim. Çocuk yüreğimin bir an ezildiğini hissetsem de sonrasında normale döndüm.

Aradan birkaç gün geçti, baktım evde diğer ablam ve abim ağlıyorlar. Meğer o gün ameliyata alınıyormuş ablam. Oyun beni bekliyor dışarıda ama gidemiyorum. Benim de bir şeyler yapmam gerektiğini düşünüyorum. Vee buldum…

Hemen bahçedeki “Taht’ın” (yerden yüksek bir yere  dört direk üzerine yapılan ve yaz aylarında hava çok sıcak olduğundan yatmak ve oturmak amacıyla kullanılan bir yapı) merdivenlerine yöneldim. Merdivenin üst basamağına oturdum ve ablamı düşünmeye başladım  ama ağlayamıyorum. Büyüklerim ağlıyor, acı içerisindeler ben neden öyle bir durum sergileyemiyorum ki. Bir tuhaflık var ve ben bunu aşmaya kararlıydım. O yıllarda Orhan GENCEBAY’ın hit olan Kaderimin Oyunu isimli şarkısını seslendirmeye başlamıştım…:) Aaaa bir de ne göreyim gözlerimden yaşlar akmaya başlamış, evdeki atmosfere uyum sağlamıştım.  Ressamın son fırça darbesi ile hüzün tablom tamamlanmıştı sonunda…Kuzey Kore halkının ölen liderleri için döktüğü gözyaşlarında da acaba benim yöntemim gibi bir yöntem mi kullanıyorlardı çok merak ettim doğrusu…

Ameliyat sonrası uzun bir nekahat döneminden sonra sağlığına kavuşmuştu ablam. Şu an aynı şarkıyı tesadüfen dinliyorum ve o gün yaşadıklarım geldi aklıma. Yazarken hala gülüyorum o çocuk yüreğimin uyum çabalarına… 29 Aralık 2011

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..