Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '09

 
Kategori
Kitap
 

Osmanlı tarihi

Osmanlı tarihi
 

Sevgili dostlar, ne zamandır okumakta olduğum -araya hep bir şeyler girdiği için kesintiye uğradı-iki ciltlik bu önemli eser hakkında bir şeyler söylemek ve sizlerle paylaşmak isterim. Osmanlı Devleti'nin çok kısa bir dönemine yönelik bu eser de kaleme alınan zaman koridoru öneminden dolayı dikkatle incelenmelidir. Okumakta zorlanılmayan hatta bir öykü kitabı üslübunda yazılan bu eser okuyucusunu 3. Selim döneminden 2. Mahmud devrine doğru zamanda bir yolculuğa çıkarıyor.

Ama bugünün insanına da o günlerden bu günlere nasıl geldiğimizi çok iyi bir biçimde anlamamıza yardımcı oluyor. Kitabı okurken bazen o günlerden bugüne değişmeyen şeylerin de hayatımızda olduğunu hayretle fark ediyoruz.

Hatta bazı toplumsal sorunların ve diğer uluslarla aramızda bugün de yaşanan sorunların temellerinin nasıl atıldığını ibretle öğreniyoruz. Devlet-i Aliye'nin ( Ahmet Cevdet Paşa' nın ifadesiyle ) nasıl ihanete uğradığını, tıp ile ilgisi olmayan kişilerin hekimbaşı, cahillerin vezir, casusların tercüman, sokak serserilerinin yeniçeri, derebeyi yada eşkiya reislerinin ise paşalık ünvanı verildiği bir nizam.. Sonuçta kitabı bitirince iyi ki o günlerin kimliksiz bir padişah kulu olarak yaşamadığıma bugünün başı dik bir " Cumhuriyet Yurttaşı " olduğuma, bunu bize imkansızı başararak sağlayan Ulu Önder Atamıza ve Türkiye Cumhuriyeti' nin tüm mimarlarına yaşlı gözlerle teşekkür ettim. Sevgiyle kalın....

 
Toplam blog
: 8
: 448
Kayıt tarihi
: 07.11.09
 
 

İzmir'de doğdum, büyüdüm, okudum, evlendim, çocuk sahibi oldum. İzmir'de yaşamaya devam ediyorum. Ta..