Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '09

 
Kategori
Haber
 

Öss, "SOS" veriyor!

Öss, "SOS" veriyor!
 

Eğitim sistemimiz kalkınmışlık durumumuzun en somut göstergesidir. Başvuranların onda dokuzunun elendiği, mezunlarının iş bulamadığı yüksek öğrenim basamağına tırmanmanın, paralel bir yol olarak dershanelerden geçtiği hiçbir gelişmiş ülke yoktur.

Oralarda sistem, ara insan gücünü daha önceki aşamalarda piyasanın gereğine göre yetiştirir ve elbette her genç ailesine dayanmadan yuvasını kuracak ve işsiz kaldığında ikinci şansı bulduğu, emekli olduğunda insanca yaşayacağı olanakların garantisi içinde yaşar.

Bizde Öğrenci Seçme Sınavı’na 1 milyon 324 bin 197 aday girmiş. Kümulatif olarak sonuçlar adaylar açısından iç açıcı değil. Ondan öte eğitim sistemimiz açısından tam anlamıyla alarm veren göstergelerle dolu.

Dünyanın gelişmiş, kimi zengin ülkelerinin gençlerinin <ı>haritalarda kendi komşularının bile yerini bilmedikleri, büyük düşünür ve sanatçıları birer köpük yıldızı sandıkları söylenirdi. Yazık ki medyaya yansıyan röportajlarda ve anketörlerin anlatımında bizim de kimi gençlerimizin artık benzer bir bilgisizlik, ilgisizlik ve vurdumduymazlık içinde bulunduklarını anlaşılıyor.

Sanki marifet gibi pompalandı popüler kültür… Önce politikadan (özellikle de merkez siyasette yer almaktan) “arındırılarak” başladı herşey, gençler, ülke ve dünya sorunlarından ilgisiz yetiştirildiler.

Sonra sosyalliklerini yitirdiler. Kalabalıklar içinde yalnızdılar. Sahnede sahada ne varsa, pasif birer algılayıcı olarak izlediler.

Yaşama katılamadılar. Kendi yaşamları üzerinde bile söz söyleme hakkından yoksun bırakıldılar.

Ahlaken çökmüş tipler, rol model olarak sunuldu. Beyaz cam, pembe dizilerle, vurdu kırdıyla, estetikten yoksun ama bıçak darbesiyle yeniden üretilmiş tiplerle adeta uyuşturdu bütün bir toplumu…

Sanayileşemeyen, kentleşemeyen, iş bulamayan ve üretemeyen o toplumu.. Ve bu toplum da bu kez gençlerini silahsız olarak vurdu!

İşte ÖSS 2009’un çarpıcı sonuçları da böyle bir ortamda şekilleniyor.

Ülkemizdeki gelir dağılımı bozukluğu gibi eğitim olanakları da Doğu illerinden ötede (1), kamu değil özel okullarda (2), yalnız okullarda alınan değil dershanelerde takviye olunan eğitimle beliriyor.

O arada bundan da çarpıcı olgular var, örneğin, “adayların kendi dallarında başarıya odaklanmaktan kaçındığı, Türkçe, edebiyat, sosyal alanlardaki sorulara verilen doğru yanıtların azaldığı” ve “%60 oranında adayın fen bilimleri testine cevap veremediği” belirtiliyor. (3)

Eğitim sistemimiz gençlerimiz üzerine çöküyor! Bu verilerle gelişme yolundaki hedeflerimize erişmemiz çok olanaklı değil. İvedilikle yeniden düşünmek, yaz boz etmeden bilimin ışığında eğitim sistemimizi, tüm unsurlarıyla birlikte programlamak gerekiyor.

Kaynak: Milliyet, http://www.milliyet.com.tr/Yasam/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=1116894&Date=13.07.2009&b=OSSde%2017%20sampiyon&KategoriID=5&ver=99

(1): İl sıralaması
- En başarılı iller Sayısal-1 puan türü ortalamasına göre Karaman, Kayseri, Denizli; Eşit Ağırlıklı-1 puan türü ortalamasına göre Aydın, Karaman, Kayseri; Sözel-1 puan türü ortalamasına göre Niğde, Aydın, Nevşehir; 145 puan ve üzerinde alanların yüzdesine göre Aydın, Nevşehir, Kayseri oldu. En az başarılı iller sıralaması Sayısal-1 puan türü ortalamasına göre yapıldı. İstanbul 145 puan ve üstünde alan adaylar sıralamasında 69. oldu. İstanbul, Siirt, Batman, Van ve Kars’ın gerisinde kaldı. En başarısız iller; Ardahan, Hakkâri, Şırnak, Ağrı, Artvin, Bingöl, Mardin, Bitlis, Düzce, Tunceli.

(2): İHL’nin başarısı
- 165 puan ve üzerinde olan aday sıralamasına göre en başarılı liseler sosyal bilimler, fen, anadolu, özel fen, yabancı dil ağırlıklı, askeri ve öğretmen liseleri ile polis koleji, yabancı dilde eğitim yapan özel liseler, astsubay hazırlama liseleri oldu. En az başarılı liseler akşam, endüstri meslek, ticaret meslek, özel akşam, otelcilik ve turizm meslek, kız meslek liseleri oldu. Genel liselerdeki adayların yüzde 85.21’i, imam-hatip liselilerin yüzde 79.3’ü 165 puan ve üzerinde aldı. İmam Hatip Lisesi (İHL) başarı oranı 2008’de yüzde 82, 2007’de yüzde 50’ydi. İHL’ler astsubay hazırlama okullarının ardından en başarılı meslek lisesi oldu.

(3): Adayların, puan türlerine göre çözmesi gereken testlerden kaçtığı görüldü. Fen-1 testini çözmesi beklenen 1 milyon 324 bin 1 adayın yüzde 44.7’si yanıt verdi. Adayların yüzde 55’i bu testi yanıtlamadı. Matematik-2 testine yanıt vermesi beklenen 738 bin 66 adaydan yüzde 57’si testi çözdü. Fen-2 testini çözmesi beklenen 308 bin 279 adayın yüzde 70’i testi yanıtladı.
- Öğrencilere en zor gelen test Sosyal Bilimler oldu. Geçen yıla göre Türkçe testinin başarısı 4 puan düştü. Sosyal-2, Matematik-2, Fen-2 ve Edebiyat-Sosyal-2 testlerine cevap veren aday sayısı azaldı. Adayların neredeyse yüzde 60’ı Fen Bilimleri testine cevap vermedi. 165 puan ve üzerinde alan öğrenci dağılımında en başarılıların üniversite mezunları olduğu görüldü.

 
Toplam blog
: 374
: 491
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..