Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '08

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS Başvurusu

ÖSS Başvurusu
 

ÖSS başvuruları 3 Mart - 7 Nisan


Üniversite hayali kuran gençlerimiz, 2008'de yapılacak ÖSS’de, farklı bir heyecan yaşıyorlar…

Ortaöğretimin 4 yıla çıkarılmasıyla 2008'te genel liselerin mezun vermeyecek olması, ÖSS sınavına katılacakların sayısında düşüşe neden olacak. Başvurularda yüzde 25'lik bir azaltma yaratacak bu durum, yüzdelik dilimi ve puanı yüksek olmayan bölüm ve üniversitelere yerleşmek isteyen adaylar için önemli bir fırsat olacaktır…

2008 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemine (ÖSYS) başvuru işlemleri, 3 Mart–7 Nisan 2008 tarihleri arasında yapılacak.

2008-ÖSYS'ye, 2007–2008 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının (lise veya dengi okullar, açık öğretim lisesi) son sınıfında okumakta olan
öğrenciler, ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında beklemeli durumda
bulunanlar, ortaöğretim kurumlarının dışarıdan bitirme sınavlarına
girenler, ortaöğretim kurumlarını bitirmiş olanlar ile ortaöğrenimlerini
yabancı ülkelerde yapanlardan durumları belirtilen unsurlara uyanlar
başvurabilecek…

Ayrıca durumları bunlardan birine uyan yabancı uyruklu ve uyruksuz adaylar da sınava başvurabilecekler. Ancak, bu adaylar ÖSS sonuçları ile 2008-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programlarına yerleştirilemeyecek.

2008–2009 Öğretim yılında yükseköğretimin tüm lisans ve önlisans (meslek yüksekokulları ile açık öğretim önlisans programlarına sınavsız geçiş dahil) programlarına girmek veya yurt dışında öğrenim görmek isteyen adayların da 2008-ÖSYS'ye başvurmak zorunda oldukları belirtildi. Yabancı Dil Sınavı (YDS) için de başvurular aynı tarihler arasında alınacak.

Ortaöğretim kurumlarının son sınıfında okumakta olan öğrenciler, okullarının bağlı olduğu Başvuru Merkezinden, mezun durumdaki adaylar ise diledikleri Başvuru Merkezlerinden içerisinde 2008-ÖSYS Aday Bilgi Formu da bulunan "2008-ÖSYS Kılavuzunu" 2 YTL karşılığında edinebilecekler.

Ortaöğretim okul müdürlükleri, ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri ve ÖSYM Büroları ÖSYS'de başvuru merkezi olarak görev yapacaklar.

Henüz mezun olmamış, son sınıf düzeyindeki adaylar ise başvurularını, okullarının bağlı olduğu başvuru merkezine yapacaklar.

Mezun durumdaki adaylardan 2007-ÖSYS'ye başvurmamış olanlar ile 2007-ÖSYS'ye başvurmuş olanlardan öğrenim bilgilerinde değişiklik olanlar başvurularını istedikleri başvuru merkezine yapabilecekler. Mezun durumdaki adaylardan 2007-ÖSYS'ye başvurmuş olan ve öğrenim bilgilerinde değişiklik olmayan adaylar başvurularını, isterlerse bireysel olarak İnternet aracılığıyla, isterlerse diledikleri bir başvuru merkezine başvurarak yapabilecek.

www.osym.gov.tr

ÖSS 15 Haziran 2008, YDS ise 22 Haziran 2008 tarihlerinde yapılacak.

Sevgili genç arkadaşlar… Başarılar diliyorum.

Kaynak ÖSYM

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..