Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '14

 
Kategori
Şiir
 

Ozan Musa Karatepe'den bir Soma ağıtı

Ozan Musa Karatepe'den bir Soma ağıtı
 

Ozan Musa Karatepe Soma'ya ağıt yaktı...


13 Mayıs 2014’de Soma Kömür Ocağında büyük bir facia yaşandı. Bu olayda 301 vatandaşımız şehit oldu, 485 vatandaşımız da zor şartlar altında kurtuldu. Bunların içinde 100’e yakını da yaralıdır. Hala hastanelerde tedavi görenler var. Bu acılı olayda 450 den fazla yavrumuz yetim kaldı, gencecik evlenen gelinlerimiz ne yazık ki dul kaldı.

Milletçe üç gün yas ilan edildi. Konu ile ilgili haberler sosyal ve görsel medyada genişçe yer verildi. Elbette yazarlarımız ve şairlerimiz de boş durmayacaklardır. Romanlar, öyküler ve destanlar da yazılacaktır. Anadolu halk ozanları ve şairlerinin yazdıkları şiirlerin bir Antolojide, seçkide yer almasını diliyorum. Bu Soma Faciası unutulmamalıdır. Roman, Öykü, ve şiirlerde yaşatılmalıdır...  

Geçenlerde beni Afyonkarahisar’dan  Ozan Musa Karatepe  aradı. aynen şöyle dedi: “ Hocam, Soma’da meydana gelen facia vebufaciada  vefat eden 301 vatandaşlarımız yüreklerimizi yaktı. Çok üzgünüm  hocam “ dedi. Ve sonunda   sizçlere  yazdığım bir şiirimi   göndermek istiyor ve değerlendirmenizi diliyorum “ dedi. 

Sözü fazla  uzatmadan  Aşık Musa  Karatepe’nin  bana  Afyoınkarahisar’dan gönderdiği  " Yastayız Bugün “ başlıklı şiirini  bu köşemde sizlerle paylaşmakistiyorum.

Soma’da ki  şehitlerimizi birkez daha rahmetle  anıyor ve ailelerinhe  sabırlar diliyorum. Bu  duygu ve düşüncelerinden dolayı da  Ozan  Musa 'ya da  teşekkürlerimizi  sunuyoruz.      

YASTAYIZ BUGÜN

Soma  Kömür Ocağında vefat eden şehitlerimize

 saygıyla ve rahmet dileklerimle sunuyorum.

*****

Bir haber duyuldu on üç Mayıs’ta

Kimi şehit olmuş, kimisi hasta

Diller duadadır gönüller yasta

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Soma’da karardı nice ocaklar

Ağlaşıyor ana, bacı, çocuklar

Millet pare pare şehit kucaklar

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Çare bulunurdu böyle yaraya

Duyan canlar akın etti Soma’ya

Kimi eşe ağlar, kimi babaya

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Devlet, millet bir araya geldiler

Sorup soruşturup bilgi aldılar

Nice garip mazlum yetim kaldılar

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Nasıl olup geldi bu büyük afet

Yoksa tehlikeye çıktı mı davet

Yaramız milletçe sarılır elbet

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Paylaştı acıyı tüm vatandaşlar

Gönüllerde hüzün, gözlerde yaşlar

Şehit düştü yer altında gardaşlar

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Soma’da coşuyor gözyaşı seli

Onlarca yaralı, yüzlerce ölü

Bağlar viran olmuş, ötmez bülbülü

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Ey kara madencim yüzün ak olsun

Özünüz tertemiz, ruhun pak olsun

Mahşer günü yardımcınız Hak olsun

Ulusça bağrımız yandı Soma’da

***

Ozan Musa derki, dilerim rahmet

Saygıyla eğildim gösterdim hürmet

Acımız büyüktür ey kardeş sabret

Ulusça bağrımız yandı Soma’da…

Ozan Musa KARATEPE

13 Mayıs 2014- Afyonkarahisa

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..