Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Özledim çocukluğumu

Özledim çocukluğumu
 

Çiçek bahçesi eller.


Ah! O eski bayramlar.Bayramlık elbiselerimi diken, terzi Fikret Teyze'nin

mezrosuyla ölçdüğü, ekmek parasının altın makasında can bulan ,

fırfırlı elbiselerimin organize kumaşlarında incelen zamanlar.

Haşhaşlı çörek kokan çocukluğumun sokaklarında, bayrama

hazırlanan evler, komşular, perdelerden, kapı eşiklerine dek

arınan, paklanan mekanlar, sabah bayram namazından dönerken,

babaların, mahalle fırınlarından aldıkları,

üstünde isimleri yazılı keşkek çömleklerini evlere taşıdığı,

kızarmış yüzüyle bayrama lezzet katan keşkekler,

Anne'min elleriyle açtığı , tepsilerde gül açtıran gül baklavaları,

çocukluğumun tadı.Özgürlük duygusunu ilk ruhuma eken,

bağsız ayakkabılarım, yastığımın altında, alıp yattığım,

Aaaah!

""""""""""""""""""""""""""""

Geri geliverse çocukluğum,

zaman tüneliyle bir kaydırakta,

buluversem kendimi,

çocukluğumun geçtiği o sokakta,

yarın ki bayrama ,

komşu Dürüye Teyze,

kına sürse ellerime,

dönüverse ellerim,

çiçek bahçesine,

annem bayram yemeği keşkeği,

fırına, bana sürdürse,

babam, kapıya gelen bandocuya

bahşişi bana verdirse,

elini öpsem Hikmet Amca'nın

yine iki buçuk liramı verse,

kolları kuyumcu dükkanı Münire Teyze,

bana hayattan dersler verse,

zaman tüneliyle bir kaydırakta,

çocukluğum geri geliverse.

05.Temmuz 1996.İzmit

 
Toplam blog
: 137
: 586
Kayıt tarihi
: 05.02.08
 
 

Evrenin dilini çözmeye çalışan; sevenlerin diyarından, yeryüzüne sevgi elçisi olarak gelen, dünya ay..