Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Özmotivasyon

Özmotivasyon
 

Hani bazen danışmanlar bize ya da biz birbirimize “en büyük güç / kaynak senin içindedir” deriz ya. Ve bu deyişler zaman zaman çoğu kişiye saçma ve sadece gaz vermek için söylenen şeyler olduğunu düşündürür. PETKIM’de yapmış olduğum “TAKIM RUHUNU GELİŞTİRME VE DEĞİŞİM YOLCULUĞU” eğitimleri esnasında geç bir katılımcım kendi hikayesini anlatmak istedi bana. O hikayesini anlatırken hepimiz çok etkilendik ve kendisinden bu hikayesini genel müdürünün karşısında da anlatmasını rica ettim. Daha büyük bir grup ve genel müdürü ilede hikayeyi paylaştı. Hepimiz cok begendik ve takdir ettik. Sizlerle de paylaşmak istedim. Hem de virgulune bile dokunmadan Gokhanın Yazdığı hali ile. mrb ben gökhan, hikayem şöyle lisede okurken fen ve matematik dersleri sürekli zayıf bi ögrenciydim. 3 sene boyunca fen ve matematik derslerim kötü geldi. lise üçün sonunda üniversite sınavına girmek istediğimde başta hocam olmak üzere herkes benim bu sınavı kazanamayacağımı boşuna para ve zaman harcayacağımı söylediler. bense bunu başkaları yapabiliyorsa benimde yapabileceğimi düşündüm. liseden mezun olduğum sene üniversite sınavında 105 olan taban puanın altında alarak barajı gecemedim. babam askere gitmem gerektiğini boşuna zaman ve para harcamamamı söyledi. babamdan bir şans daha istedim. ve dersahaneye gittim. gece gündüz ders çalıştım. ve benim sayısal alandaki soruları cevaplayabildiğimi gördüm. zamanla dersahanedeki başarım artmaya başladı. Sınav günü geldiğinde o gece sabaha kadar uyuyamadım. sabaha doğru on beş dakika içim geçtikten sonra uyandım. sınava gittik yarı uykulu sekilde soruları cevapladım. sınavdan çıktım. babam ve dersahane öğretmenim çıkışta sınavın nasıl geçtiğini sordular. bende bilmiyorum dedim. bu seferde kazanamadıgımı düsündüler. 1ay sonra sonuç açıklandığında 4 yıllık fakülteye giriş taban puanı olan 120 puanın üzerinde 147 ham puan alarak teknik öğretmenlik okulunu kazandım. üniversitede teknik eğitim fakültesini dereceyle bitirdim. üstün başarı belgesi aldım. bana ön yargıyla yapamazsın diyenlere ragmen amacıma ulastım kendime güvenmeyi öğrendim. Çevremizde buna benzer kimbilir ne başarı hikayeleri vardır. Aslında sanırım işin özünde şu var. “Kişinin kendini tanıması, doğru hefeler belirlemesi ve bu hedefe yönelik olarak yaptığı planları kararlılık ve sabır ile uygularken özmotivasyonunu kaybetmemesi.
 
Toplam blog
: 40
: 730
Kayıt tarihi
: 15.10.06
 
 

Lisans Eğitimini KHO Harita Bölümü'nde yapan Eray Beceren, YeditepeÜniversitesi "Eğitim Yönetimi ve ..