Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '08

 
Kategori
Siyaset
 

Paşam neden orada ağladın?

Paşam neden orada ağladın?
 

İlker BAŞBUĞ


Dindar kimdir? Müslüman kimdir? Namaz kılan, oruç tutan, eğer gücü yetiyorsa hacca giden zekat veren mi? Biz geleneksel müslümanlar olduğumuz için bir çok kişinin bunlara cevabı "evet" olur.

Ama tabi ki cevap evet değildir. Çünkü namaz kılmak, oruç tutmak gibi ibadetler "farz" dır. Ve aynı zamanda borçtur. Allah'a olan borç. Borcunu ödüyorsun diye müslüman olmazsın.

Ne zaman olursun? Kuran'ın emrettiği üzere insani ilişkilerin iyi olduğunda, beşeri ilişkilerin iyi olduğunda müslüman olursun.

Kuran şu ana kadar okuduğum (tamamını okumadım henüz) kitaplar içinde en sosyal demokrat olan kitap. Gerçekten. Öyle söylendiği gibi asıp kesmeyi telkin eden bir kitap değil. Kuran içerisinde en ön plana çıkarılan unsur "insan ilişkileridir". Mesela Allah özetle diyor ki: Benim huzuruma kul hakkı ile gelmeyin. Bunu affetmem. Onun dışında tüm kusurlarınızı affederim. Ve yine diyor ki: "İnsanların hatalarını ifşa etmeyin. Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür."

Yani kısacası insan ilişkileriniz iyi olsun ki iyi müslüman olasınız diyor.

Hatta sizden olmayanları bile üzmeyin diyor. Peygamber de bunu destekler nitelikte örnekler sunuyor. Bir hadis diyor ki (Buhari'den) : "Bir Müslüman, kâfir olarak ölebilir. Onun kâfir olarak veya iman ile öleceği bilinmediği halde, ona kâfir denmez. Buna kâfir demek, küfür olur. Bir hadis-i şerif meali:
(Mümine kâfir diyenin, kendisi kâfir olur.)"

Burdan ben şunu çıkarıyorum. İnsanların inançlarına karışmayın. Çünkü gerçekte ne olduğunu bilemezsiniz. Bu tamamen Allah ile kulu arasındadır.

Şimdi biz sayın İlker Başbuğ paşanın kendi ağzından ben müslüman değilim lafını duyduk mu?

Hayır

O zaman genel itibari ile düz mantık yürütürsek Türkiye doğmuş bir insan ve bir Türk askeri olarak müslümandır diyebilir miyiz?

Evet

Peki bu sayın paşamın "ağlama duvarında" dua ederken (ki ellerini duvara koymuş olsa bile bilmiyoruz içinden geçeni) çekilen resmini kötü bir iş yapmış gibi aktarılması hangi müslümanlığa sığar?

Bu Kuran'ın emrettiği midir? Yoksa Peygamberin sünneti midir?

Aynı değerli paşa Mescid-i Aksa'da ellerini açmış dua etmiyor mu?

O zaman neden bu gıybet? Neden bu karalama?

İslam dininin kötü niyetli ve Allah korkusu olmayan insanların elinde bir silah olması ne kadar kötü, ne kadar iç karartıcı ve ne kadar utanç verici.

Ben bir müslüman olarak sayın Paşamın ağlama duvarında çekilmiş resmini gördüğümde bunu bir jest olarak algıladım. Gerçek bir müslüman da öyle yapardı.

Müslüman zaten tüm insanlara iyi olan değil midir? İnancı ne olursa olsun.

Ne denirse densin Türkiye'de hala en güvenilir kurum olarak Türk Silahlı Kuvvetlerini görüyorum. Ben sivil otoriteyi savunan bir insan olarak söylüyorum bunu.

Ve ülkemizin tek teminatıdır onlar.
 
Toplam blog
: 13
: 418
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

Ben Mahir Özerman, 1970 Erzincan doğumluyum. Bilkent Üniversitesi, filoloji mezunuyum.  Yazmayı..