Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '10

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Pastanelerin İncisi

Pastanelerin İncisi
 

Hani derler ya yılların eskitemediği mekanlar ve lezzetler vardır diye...
Bahariye İnci Pastanesi de işte o özel yerlerden biri ...

1958 yılından beri Bahariye Caddesi'ndeki küçücük dükkanda kendine has leziz tatlara imzasını atıyor.
Yanılmıyorsam 1980 yılının bir sonbahar sabahında okula gitmek için Altıyol'dan Moda'ya çıkmak üzere bahariye Caddesi'nde yürürken burnuma gelen nefis poğaca kokusu ile kapıdan içeri girerek tanıştım bu çok özel müessese ile...

Dışarıdan ufak bir pastane görünümünde olup göze hitap eden fazla albenisi olmasa da...
40 yılı aşkın süredir içeriden yükselen nefis kokular yoldan geçen herkesin midesine hitap ederek sizi adeta içeriye çekiyor.
Bugün yolunuz yine Bahariye Caddesi'ne özellikle sabah saatlerinde düşerse o muazzam taze poğaca kokusunu alacaksınız ve ayaklarınız Sizi doğruca İnci Pastanesine götürecek.

Tabii ki İnci'nin sadece poğaca çeşitleri değil meşhur olan benim favorim yıllardır yediklerimin en güzeli olan "Ponçik"....
Söz Ponçik'ten açılmışken, hafif hamuru, az yağı ve yok denecek kadar az olan şekeri ile harika bir lezzetten bahsediyorum. İçindeki elma marmelatı üzerindeki fındık parçaları ile görsel bir şölen adeta. Elma marmelatı ile birlikte hamurun üzerinde pudra şekerli versiyonunu da tavsiye ediyorum.

Ayrıca zeytinli açması, ballı pastası, minik eklerini ve baton pasta çeşitlerini de tatmanızı tavsiye ediyorum. Her gün 06.00- 22.00 arasında açık olan İnci Pastanesi’ne mutlaka uğramanız gerektiğini düşünüyorum

Detaylı bilgi ve sipariş için (0216) 336 29 28 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 28
: 3696
Kayıt tarihi
: 22.07.10
 
 

Ben kendisini hiçbir zaman bir gurme olarak görmeyen ama yemesini, içmesini, gezmesini ve keşfetmesi..