Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '18

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Patlıcan Kebabı

Patlıcan Kebabı
 

Salih Arıkan


Bu gün yemeği dışarıda yedim. İyi yerleri bulmak ve keşfetmek uzun zaman alabiliyor. Hemen yakınlarda çatal kaşık sesi ve işgal edilmiş bir kaldırım görünce ha dedim burada lokanta var. Dışarıda değil de içeride yemek yemeyi tercih ettim. Kaldırım işgali yapan yerlerde yemek yememek lazım ama bu sefer de aç kalırım.

Öğle arasıda çok uzun değil ben körler okulunu İzmirde okudum. Bir gün arkadaşlar dedi ki yemeklerden mantı var. Bende o nasıl bir yemek dedim. Öğleyi sabırsızlıkla bekledim. Kaşığı çaldım dedim ki yahu bunun sarımsağı eksik. Dediler ki yahu sen hani mantıyı bilmezdin. Bende buna bizde kulak aşı derler. Kulak aşı hamur aşı bazı şeylerin ve yemeklerin yöresel ifadeleri oluyor. Çorbamı içtim. Çocuk dedi ki ne yemeği yiyeceksin. Şunu fark ettim gören biri yemekleri sayar mısınız dediği zaman tümünü sayıyorlar. Biz sorunca hoşnutsuzlukla bazılarını sayıyorlar. Lütfen görmeyen arkadaşlar dikkat etsinler. Patlıcan kebabı dedi. Bende laf aramızda patlıcan kebabını severim. Önüme geldi bir tabak. Baktım haşlanmış patlıcan biber su ve üstünde bir kaç et. Zaten şu ara diyetteyim. Malum zayıflamaya karar verdik ya. Çaldım kaşığı zaten kuru ekmek soğan olsa ne yazar acıkmışım. Yahu yemekleri zaten göremiyoruz listelerde yok bizim yazımıza göre bende basit bir lokantaya gitmiştim. Kurumsal kimliği güçlü marka kurumlara gidip karnınızı doyurmanız gerekir de bazen yakın diye dalıyorsun bir yere. Ah rahmetli anacığım senin tarhanan bulgur aşın olsaydı ne güzel olurdu. Basmanede çakma patlıcan kebaplarıyla idare ediyoruz neyse en azından ucuzdu.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..