Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Pazarlama süreci ve organizasyon gereksinimi 1

Pazarlamada ürünü ve yararlarını sunmak kesintisiz, zincirleme ve aynı zamanda aktif bir süreci zorunlu kılmaktadır. Bu sürecin bileşenleri mal veya hizmet olabilir. Bunların pazara arzı sürecinde geliştirilmesi yada değiştirilmesi de tüketici istem ve gereksiniminden kaynaklanan bir zorunluluk olabilir.

Pazara sunulan yeni bir ürün veya görüş ise bunların geliştirilmesi; var olan bir ürün ise değişiklikler yapılarak sunulması gerekebilir.

Ürünü geliştirmek-örneğin, ilaç yada yeni bir buluş gibi-pazara ilk kez sunulan ürün anlamındadır. Ürünlerin içerik, özellik veya versiyonlarının-beyaz eşya, bilgisayar, televizyon gibi-geliştirilmesi ve bazı değişiklikler yapılarak sunulması da olabilir.

Gerek yeni ve mevcut ve gerekse taklit ürünlerin pazarlanması sürecinde öncelikle fiyatlandırılması; fiyatlandırmada amaç, strateji ve taktiklerin de saptanması gerekir. Bu saptama sürecinde Pazar koşulları da -çoğu kez -dikkate alınarak vade, ıskonto, üretici ve aracılara sağlanacak kar payları esastır.

Yine bu süreçte ürünün pazara sunumunda ve nihai tüketiciye ulaşması noktasında doğrudan yada dolaylı kanal ve kurumlarla mı yapılacağı saptanmalıdır.
Doğrudan yada dolaylı dağıtım kanalları doğaldır ki bir organizasyonu zorunlu kılacaktır.

Doğrudan dağıtım planı esas alınacaksa Şirket kültürünü, plan ve programlarını, ilkelerini benimsemiş güçlü ve eğitimli Pazarlama ve Satış bölümlerinin organizasyonu gündeme gelecektir.

Dolaylı dağıtım kararı alınmışsa buna ek olarak toptancı-distribütör-perakendeci zinciri stratejik ve lojistik açıdan da belirlenmiş bölgelerde Şirket, toptancı-distribütöre ait lojistik amaçlı depoların olabilirliği ve bu eksende gerekli ekipmanlarla birlikte dağıtım ağını oluşturma çabası ve gereksinimi olacaktır.

Her şey bitti mi? Elbette ki hayır!Ürünün tüketimi, tüketiciye verilecek mesaj ve tüketicinin alımı gerçekleştirmesi ve istemin sürekliliği hedef olmalıdır.

Tüketiciye verilen mesaj ise reklamdır ve reklamla olmalıdır; bununlada amaç ürünü, markayı tanıtma ve tutundurma olmalıdır. Tanıtım ve tutundurmayı birebir satışla, yani satış noktasında gerçekleştirecek ve satış yapmasıyla öncelikli kişi SATIŞÇI olacaktır.

Satışçının elini güçlendirecek argümanlar ise, dağıtılan numune, broşür, eşantiyon; firmayı , markayı ve Pazarlama ve Satış Ekibini güçlendiren ise amaç ve yarar odaklı etkili reklamlar, firma, ürün yada satışçı hakkında bir gazete veya dergide yayınlanan mesajlar, röportajlar veya ürün hakkında yapılan bilimsel çalışmalar, literatürler ve referanslar olacaktır.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 8
: 1690
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Satış-pazarlama, ekip yönetimi, organizasyon ve İnsan Kaynaklarına ilgi duyan ve profesyonel olarak ..