Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '09

 
Kategori
Blog
 

Peygamber Sehri Medine'den Selamlar

Peygamber Sehri Medine'den Selamlar
 

Mescid-i Nebevi


Uzun suren yolculugumuzun bir baska duraginda, Medine'deyiz. Hac farizamizi yerine getirdikten sonra Kurban bayraminin dorduncu gunu kutsal sehir Mekke'den; Beytullah'tan ayrilmanin huznu ile gozyaslari icerisinde ayrildik 6 saatlik yolculuk sonrasi Medine'ye geldik. Mekke'den ayrilisimiz huzunlu idi muhakkak. Beytullah'tan; Harem-i Serif'ten; Allh'in evinden ayrilmak kolay olur muydu hic... Bir daha belki gorecegiz belki de goremeyip hatiralari ile yetinecegiz. Iste oylesine huzunlu bir ayrilik...

Yol boyu suskun, mahzun ve kederli bakislar dolasti otobusun icinde. Ta ki Medine'ye girmeye az kala... Iste peygamberimizin sehrine geliyorduk. Salavatlar esliginde MEdine'ye g'rerken yureklerimiz kabarmis' gozyaslarimiz yeniden akar olmustu. Kabe'den ayrilisimizla baslayan kederimiz bir nebze olsun azalmis ve hatta yok denecek dereceye inmisti. Zira Cenab-i Allah'in "Seni alemlere rahmet olasin diye yarattim" dedigi iki cihan severi, nebiler nebisi, seyyidil evveline vel ahirin diye selamladigimiz Hz.Muhammed(s.a.v)'in gelisiyle sehir olan Yesrib'deydik. Simdiki adi ile Medine-i Munevvere...

Hz.Peygamber'e komsu olmaya gelmis idik. O ki iki cihan serveri; bu ne buyuk lutuf YARAB... Iste bu Beyt-i Atik'ten ayrildik diye kararan kalplerimizin karanligini gideriyordu; iste bu ilk ibadet yeri olan ve insanliktan once melekler tarafindan da insaa edilen kara ortulu kubik yapidaki Kabe'den ayrilisimiza yanan gozlerimize serinlik veriyordu... Bir peygambere komsu olmak hele ki alemlere rahmet olarak gonderilen peygambere komsu olmak kadar buyuk bir lutuf var miydi? Nasil sevinmez' nasil cosmazdik...

====== the end ======

Iste simdi Medine'deyiz... Daha anlatacak cok sey var. Insallah donunce hepsini yazarim. Kisitli sartlarda ve zor kosullarda yazmak zorunda kaliyorum, bu da zor oluyor tabi :)) Sirtim agridi valla. Klavye Ingilizce, baglanti yavas. Amma buna da sukur. En azindan size sesimi duyurabiliyorum... Hepinize selam ediyorum ve sizin selaminizi da az sonra yatsi namazindan sonra Hz.Peygamber efendimize iletecegim. Sevgiyle kalin...

========NOT======== Yorumlari tek tek cevaplama imkanim olmuyor ancak biriktirip okuyabiliyorum. Tum selam dileklerini iletecegim insallah. Ilginize tesekkur ederim. Sevgi ve saygilarimla...

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..