Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Pide

Pide
 

Merhaba sevgili yemek dostları...

Bu gün benim mutfağımda pide var. Sizlerlede paylaşmak istedim hem hazırlaması çok kolay hemde oldukça lezzetli, deneyin bakalım beğenecekmisiniz.

Hamuru hazır pidelerden daha lezzetli çünkü içinde süt ve sıvı yağ var, üstelik yumurta lezzet vebesin değerini arttırıyor. Özellikle fastfood çocuklarına çok güzel bir alternatif.

Benim hazırladığım ölçüden 12 adet pide çıktı arzu ederseniz yarım ölçü yapıp birdefada tüketebilirsiniz, kalanı fırında ısıtırsanızda güzel oluyor.

Hamur için 1 çay bardağı sütte 1 kaşık mayayı tuzu ve şekeri eritin, 1 çay bardağı sıvı yağı (isterseniz bir parçada tereyağ yada margarinde ilave edebilirsiniz) aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yapın.

İçi için ben kıyma kullandım, siz peynir, ıspanak yada tatlı olsun diyorsanız reçel ve tahinde kullanabilirsiniz.

Kıymalı olanı tercih ederseniz bolca soğan ve taze biberi (isteğinize göre acı) kıyın, içine bir kaşık salça ve yine arzuya göre 1 adet yumurta kırıp karıştırın.

Hamurdan ben 12 adet pide olacak parçalar ayırdım, hazır pideler yakın bir boyutta açıp içini koyup kapattım.

Yağlanmış tepside 170 derecede üstleri kızarıncaya kadar fırınlayıp çıkınca üzerlerine tereyağ sürdüm.

Hamur işi için oldukça çabuk hazırlanan bir akşam yemeğiydi, deneyin bakalım şimdiden afiyetler...

 
Toplam blog
: 8
: 2216
Kayıt tarihi
: 23.09.06
 
 

İzmirden hayata sarılan, yemek, yaşam, spor, sağlık, ekonomi ve güncel olan her şeyi seven biriyim. ..