Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '16

 
Kategori
Üniversiteler
 

Pisa değerlendirme ödevi

Pisa değerlendirme ödevi
 

İTİRAZ ET, HAYAL KUR, İLERLE! İSİMLİ VİDEONUN DEĞERLENDİRİLMESİ

Türkiye bir G20 ülkesidir. Yani ekonomik yönden zengin ve genç nüfusa sahip bir ülkedir. Ancak PİSA verilerine göre ilk 40’ın içinde matematik ve fen becerilerinde hiç öğrencimiz yok. Bu durum bizim düşünmediğimizi hayal etmediğimizi gösteriyor. Bu videodan sonra tarayıcıdan PİSA verilerini araştırdım. Bir alıntıyı paylaşmak istiyorum. Nereden aldığımı kaynakçada paylaşacağım.‘’Türkiye, ilki 2000 yılında gerçekleştirilen PISA’ya 2003’te katılmaya başladı ve o tarihten bu yana dört değerlendirmede (2003, 2006, 2009 ve 2012) yer aldı. OECD’nin düzenlediği beşinci, Türkiye’nin katıldığı dördüncü ve son değerlendirmenin sonuçları ise birkaç gün önce ilan edildi. Buna göre ülkemiz 2012 değerlendirmesinde matematik alanında ortalama 448 puan elde ederek 65 ülke arasında 44’üncü sırada kaldı. Okuma becerileri alanında 475, fen alanında ise 463 puan elde edildi. Bu puanlar sınava giren tüm öğrencilerimizin PISA performanslarının ortalaması. Yoksa bazılarının sandığının aksine OECD, Türkiye’nin eğitim durumuna bakarak bir puan biçmiyor (Böyle bir soruya muhatap kaldım). 2009’da ise ortalama puanımız okuma becerilerinde 464, matematikte 445, fen alanında ise 454 şeklindeydi. Türkiye sıralama, puan ve ilerleme açısından değerlendirildiğinde ortalama performansını yükseltmiş olmasına rağmen sıralamadaki yeri değişmedi.’’ Hürrriyet 2012

Türk eğitim sistemine baktığımızda ülkemizde yapılandırmacı yaklaşımla öğrenciye eğitim verilmeye çalışılıyor ama uygulanamıyor. Uygulansaydı PİSA’da bu kadar düşük olmazdık. Çünkü gelişimde zekânın etkisi olduğu kadar çevreninde etkisi vardır. Bence eğitimi günlük hayata uygulayabiliyorsak yarar sağlar. Herkes aynı derecede öğrenme gerçekleştirmeyebilir ama aşamalı olarak öğretilirse herkes matematiği, fen bilimlerini öğrenebilir. Kendimden örnek vermek gerekirse , ben Edebiyat öğretmeni adayıyım. Ne kadar bilgili olursam olayım onu nasıl öğreteceğimi bilmiyorsam öğrenciye yarar sağlamam. Bence alanla birlikte öğretmenlerin bilgiyi nasıl aktaracağını iyi bilmesi için eğitimler verilmesi gerekir. Fen Edebiyat mezunları alana hâkim oluyor ancak bu türlü eğitim almazlarsa öğrenciye sağlıklı bilgiler aktarmakta zorlanıyor. Sonra PİSA’da  bu değerler karşımıza çıkıyor.

Öğrenciler bir mesleki uygulama öğrenmek yerine ezberci bir anlayışla yetişiyor. Hocamız video da ‘’Hep öğretmen, polis olunmak isteniyor ama hayal üretemiyoruz .’’ diyor. Ben bu konuda kısmen hak veriyorum. Çünkü hayat koşulları eğitim şartlarını da etkiliyor. İtiraz et deniliyor eğer eğitim sistemimiz uygun olursa itiraza ne gerek var? Ülkemizde de itirazlara ne kadar değer veriliyor? Düşünmemiz gerekiyor. Her şeyden önce öğrenciye ‘’düşünme’’ öğretilmelidir. Sonra hayaller kurulur ve gerçekleşir. İtiraza da gerek kalmaz.

 
Toplam blog
: 20
: 159
Kayıt tarihi
: 09.02.16
 
 

15 Şubat 1993 Karabük doğumlu, Karabük Üniversitesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Tezl..