Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '11

 
Kategori
Siyaset
 

Politik pazarlama

Politik pazarlama
 

İnsanlar sosyal varlıklardır. Çevresinde ne olup bitiyor ise bundan etkileniyordur. Siyaset ise bu çevrenin nasıl olacağına karar verdiği için; siyasetin bir amacı da insanların yaşam tarzlarını değiştirmeye ikna etmede de denebilir.
Burdaki kilit söz iknadır.
Bu gün ticaret şirketlerinin büyük reklam kampanyalı ve ikna için geliştirdikleri yöntemler düşünüseniz. Siyasi partilerinde bunlardan mahrum kalması. ''eski'' yöntemleri devam ettirmeye çalışmaları en hafif ifade ile ''aymazlık'' olur.
Bayrak asmak ile sokak sizin olmaz.
Pazarlamada;
Marka imajı, kalite ulaşılabilirlik satış için önemli ve amaç iken;
Siyasette amaç bir günde oyu kapmakdır.

Benim kanatimce yapılan en büyük hata bütün çalışmaların son 2 aya sıkıştırmaktır. Ama reklam kampanyaları uzun soluklu işleridir.

Siyasi pazarlamanın alt başlıkları;
Parti programı
Parti imajı
Lider imajı
Vaatler (toplumun o anki ihtiyaçlarının ne kadarını karşıladığı)
Vs.. sıranabilir.

İletişim bilimi o kadar gelişti ki; pazarlama ile siyaset arasındaki fark tuz ile buz oldu.

Yani lafı şuna getiriyorum;
Marka satarmış gibi; parti programını satmamız lazım!

Genç parti iyi bir örnektir!
Liderinin her ne kadar toplumda ''eksi'' bir imajı olsa dahi; ticaretten aldığı pazarlama bilgisi ve imaj makerlar, reklamcılar, profesyonel iletişimciler ile çalışarak; yoktan partisini %9 a çıkarmıştır.

İmaj yaratma faaliyeti son 2-3 ayda yapılabilecek bir iş değildir. 3 ay da anca millete bir iki vaatte ikna edebilirsiniz.
Onu da edemesiniz;
Önce sözünüzün eri olduğuna dair bir imaj yaratmalısınız.
Başarılı olmak için illa birşey yapmanız da gerekemez; herkes yaptığına inanıyor ise yapıyorsunuz demektir!

Bunun için önce hedef kitlenizi bir şirket gibi belirlemelisiniz;
Hedef kitlenize tv den ulaşmanız yetmez!
Her şirket sadece reklamcıya değil ondan fazla pazarlamacıya ihtiyaç duyar...
Eğitimli bir pazarlamcı, sizin her yerdeki temsilciniz olur. Bunu bir marka bir ürün gibi satmalı; bunu için bu ürünün tüm artı ve eksi biligilerine sahip olmalıdır!
Sorulan sorula ilk muhatap her zaman lider olamaz. Herkesin aklındaki soruyu silmek zorundayız. ki silinen yerlere bizim istediğimiz imaj koyabillim!
Üye yoktur, gönüllü pazarlamcı vardır!

Tabi ki Bunların hepsi için bir siyasi stratejiniz olmalı;
Siyasi strateji toplumun veya hedef kitlenin yapısı, bilgisi, kültürü ve bütün etken faktörleri içeren bir yol gösterici olmalıdır.

Bunların hepsi, toplumun genelinin bu partiyi bir nevi ''satın'' alması için yapmalıyız!
İş dünyasınında bunun bedeli ''fiyattır'' siyasatte ''oy''
Birinde mühür basıyor, birinde kredi kartı ile ödüyor fark o kadar! 

 
Toplam blog
: 6
: 569
Kayıt tarihi
: 13.08.11
 
 

Ben Atıl Kemaloğlu, İstanbul'da doğdum, liseyi Avcılar Anadolu teknik lisesinde okudum; Balıkesir Ün..